• سه‌شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98042513014
  • خبرنگار : 71424

دریافت بیش از ۲ میلیون اثر در نوزدهمین جشنواره «پرسش مهر»

دریافت بیش از ۲ میلیون اثر در نوزدهمین جشنواره «پرسش مهر»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از دریافت بیش از ۲ میلیون اثر در نوزدهمین جشنواره پرسش مهر خبر داد.

به گزارش  ایسنا، علیرضا کاظمی در نوزدهمین کنگره پرسش مهر که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه خدا را شاکریم که قطار فرهنگی پرسش مهر به ایستگاه نوزدهم خود رسیده است گفت: امروز طلایه داران این فرصت فرهنگی تجلیل می‌شوند.

وی افزود: این رویداد فرهنگی از چند جهت حائز اهمیت است از جمله آنکه روحیه پرسشگری را ارتقاء می دهد و همچنین مسائل اقتصادی و سیاسی جامعه را مطرح می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح اساسی‌ترین مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حساس کردن جامعه به موضوعات مهم در پرسش مهر که به یک جریان فرهنگی و گفتمان می‌انجامد گفت: خلق آثار فرهنگی و هنری برای اثربخشی در جریان‌سازی‌های فرهنگی و افزایش اعتماد به نفس، جلب مشارکت همه‌ جانبه و مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین کارکرد پرسش مهر است.

کاظمی افزود: وزارت آموزش و پرورش بویژه معاونت پرورشی و فرهنگی با همکاری همه معاونان آموزش و پرورش، مدیران‌کل، معاونان پرورشی و مربیان سخت‌کوش با تجربیات به‌دست آمده از ۱۸ دوره پرسش مهر گذشته، دستورالعمل، پوستر و فراخوان را تهیه و این جشنواره را در جامعه دانش‌آموزان و معلمان در چهار سطح مقطع ابتدایی با هفت رشته، متوسطه اول با ۱۶ رشته، متوسطه دوم با ۱۶ رشته و معلمان با ۱۵ رشته در مجموع ۲۰ رشته فرهنگی هنری در مدارس خارج و داخل طراحی کرده است که حدود ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۷۳۹ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی ۳۸۰ هزار اثر، بخش هنری یک میلیون و ۸۴۱ اثر از دانش‌آموزان و معلمان ارسال شده است گفت: پس از داوری در سطح منطقه و استانی ۲۵۱ اثر براساس سهمیه ابلاغی از میان راه یافتگان انتخاب شدند که امروز از آنان قدردانی می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha