• دوشنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۸ / ۰۷:۱۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 98043116040
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون استاندار خوزستان:

‌اختصاص اعتبار به حوزه اجتماعی تقریبا صفر بوده است

‌اختصاص اعتبار به حوزه اجتماعی تقریبا صفر بوده است

ایسنا/خوزستان ‌معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در سال‌های گذشته اختصاص اعتبارات سازمان برنامه و بودجه به حوزه اجتماعی تقریبا در حد صفر بوده است و کمتر طرحی را داشتیم که مصوب شده و اعتباری به آن اختصاص یافته است.

‌به گزارش ایسنا، علی‌حسین حسین‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، زنان و سلامت خوزستان که ‌روز یکشنبه ‌30 تیرماه‌ در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تمرکز کارها در شورای اجتماعی اقدام مثبتی است اما واقعیت این است که رویکرد سازمان برنامه و بودجه در کل کشور به گونه‌ای است که بیشتر اعتبارات از منظر مهندسی و فنی ابلاغ می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه معین شده که 20 تا 25 درصد اعتبارات، مربوط به حوزه اجتماعی باشد، باید دستگاه‌های اجرایی پیگیر عملیاتی شدن آن باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در سال‌های گذشته نیز اختصاص اعتبارات سازمان برنامه و بودجه به حوزه اجتماعی تقریبا در حد صفر بوده است و کمتر طرحی را داشتیم که مصوب شده و اعتباری به آن اختصاص یافته است.

حسین‌زاده گفت: رویکرد حاکم این سازمان از گذشته به گونه‌ای بوده که مشکل جدول کنار خیابان را از کار فرهنگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی یا فرهنگی با اهمیت‌تر می‌داند که باید این موضوع در کشور اصلاح شود. دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر مصوبات شورای اجتماعی باشند. درست است که مصوبات این شورا به صورت اتوماتیک به سازمان برنامه و بودجه می‌رود اما  نتایجی از آن حاصل نمی‌شود.

فرهنگ‌سازی، تنها راه کاهش خودکشی و غرق‌شدگی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان هم در این جلسه گفت: در زمینه خودکشی یا غرق‌شدگی در خوزستان، بیشتر نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم تا تخصیص اعتبارات.

به گزارش ایسنا، امید حاجتی اظهار کرد: در زمینه خودکشی یا غرق‌شدگی در خوزستان بیشتر نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم تا تخصیص اعتبارات.

وی افزود: هر دو این موارد، پراکندگی زیادی در خوزستان دارند و در بحث خودکشی در مجموع به جز فرهنگ‌سازی نمی‌توانیم کاری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه در زمینه کاهش موارد غرق‌شدگی نیز باید فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: خوزستان بیشترین آب‌های جاری و دریاچه‌های پشت سد را دارد که اگر فکر کنید می‌توانیم با کارهای فیزیکی و اجرای پروژه‌ها این موضوع را مدیریت کنیم، سخت در اشتباه هستید.

حاجتی ادامه داد: پراکندگی این اتفاقات را بررسی می‌کنیم اما همان جایی که پایگاه امداد و نجات هلال احمر نیز مستقر است، مواردی از غرق‌شدگی رخ می‌دهد یعنی به جز با کار فرهنگی، نمی‌توانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

وی عنوان کرد: حتی اگر محدودیت منابع وجود نداشته باشد، چگونه می‌توانیم ساحل‌سازی کنیم و از پریدن افراد به آب جلوگیری کنیم؟ بنابراین در بسیاری اوقات اطلاع‌رسانی بسیار تاثیرگذار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان تصریح کرد: باید از این حالت که همه کارها با اعتبارات دولتی اجرا شود، خارج شویم و در این زمینه می‌شود از ظرفیت سرمایه‌گذارن استفاده کرد تا علاوه بر قرار دادن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذارن علاوه بر ارائه خدمات، امداد و نجات را هم انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha