• شنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98051206020
  • منبع : نمایندگی مرکزی

تجمعات کارگری استان مرکزی ۵۰ درصد کاهش یافت

تجمعات کارگری استان مرکزی ۵۰ درصد کاهش یافت

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به ۴ ماهه نخست سال گذشته تجمعات کارگری استان مرکزی ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی در جلسه کمیسیون کارگری استان، با اشاره به جمع‌بندی ۴ ماهه از وضعیت کارگری استان و مقایسه آن با چهار ماهه نخست سال ۹۷ بیان کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به ۹۷، بیش از ۵۰ درصد از تجمعات کارگری در استان مرکزی کاسته شده است.

وی این کاهش را نشانگر اثربخشی تلاش‌های مدیریت استان و تیم اقتصادی در جهت کاهش مشکلات دانست و با بیان انیکه این آمار، آماری قابل قبول قلمداد می‌شود، افزود: تعداد دادخواست‌های کارگری نیز در بازه زمانی مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

اکرمی تصریح کرد: تعداد شرکت‌های دارای حقوق معوقه کارگری در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به ۴ ماهه نخست سال قبل، ۱۳ درصد کاهش یافته است و در موضوع حقوق معوقه در بازه زمانی مذکور نیز، ۲۲ درصد کاهش حاصل شده است که نشان از رشد مناسب شاخص‌های اقتصادی و وضعیت بنگاه‌های اقتصادی استان مرکزی دارد.

وی با بیان اینکه هنوز یکی دو شرکت بزرگ استان درگیر مشکلات هستند که تیم مدیریتی استان درصدد حل این مسائل هستند، افزود: طبق آمارها مشکلات کارگری استان مرکزی در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به چهار ماهه نخست سال ۹۷، کاهش یافته و وضعیت رو به بهبود است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به طرح کارورزی در نظر گرفته شده توسط دولت بویژه برای فارغ‌التحصیلان، بیان کرد: این طرح ظرفیت و فرصتی است که فارغ التحصیلان، بنگاه‌های اقتصادی کوچک، اتاق اصناف و واحدهای خدماتی غیردولتی می‌توانند از آن استفاده کنند و به سود کارفرمایان است چراکه حقوق این کارورزان توسط دولت پرداخت می‌شود و از طرفی برای فارغ‌التحصیلان علاوه بر فرصت مهارت‌آموزی ۲ سال سابقه بیمه به دنبال دارد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha