• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98060401666
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

واردات بیش از 7000 دام سنگین از مرزهای خشکی سیستان و بلوچستان

واردات بیش از 7000 دام سنگین از مرزهای خشکی سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بیش از هفت هزار راس دام سنگین از طریق مرزهای خشکی وارد استان شده است.

به گزارش ایسنا-  احمد علی موهبتی در برنامه حرف حساب شبکه استانی هامون بیان کرد: هدف اصلی ما علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور و شکستن قیمت گوشت قرمز در سطح کشور؛ مزیت احیای اشتغال ۱۵ هزار نفری برای استان است.

استاندار ادامه داد: تقاضای ما از مسئولین کشوری و به ویژه معاون اول رئیس جمهور در سفر به استان این بود که؛ پروژه های وعده داده شده مسئولان کشوری در سفرهای مختلف به استان محقق شود، شاخص های عمومی توسعه استان به میانگین شاخص های کشوری برسد و با توجه به سرمایه گذاری کلان دولت در بندر شهید بهشتی؛ و از آنجاییکه پشتیبانی این بندر مهم توسط بزرگراه چابهار- میلک و راه آهن چابهار -زاهدان- میلک- سرخس امکانپذیر خواهد بود، برای اجرای این پروژه مهم اعتبار لازم در نظر گرفته شود.

استاندار گفت: با موافقت رهبر معظم انقلاب به دولت اجازه داده شد، یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه مهم راه آهن تخصیص یابد.

وی در ادامه به موضوع حاشیه نشینی نیز اشاره کرد و افزود: با پیگیریهای انجام شده به ویژه در سفر مقامات دولتی و همچنین سفر روسای قوای قضائیه و مقننه به استان؛ اعتبارات قابل توجهی برای ساماندهی حاشیه نشینی شهرهای زاهدان و چابهار  اختصاص یافته است.

موهبتی بیان کرد: برای ساماندهی حاشیه نشینی در شهرهای چابهار و زاهدان معین سازی استانهای مختلف شکل گرفت و با ورود بنیاد مسکن و دستگاههای متولی احداث بیش از ده هزار واحد مسکونی به تصویب رسیده و بدین منظور سه استان؛ معین برای زاهدان و سه استان؛ معین برای چابهار اقدامات قابل توجهی را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: برای فراهم آوردن زیرساختهای مهم استان از جمله انجام طرح گازرسانی ضربتی به شهرهای استان با توافق وزارت نفت سه استان به عنوان معین با ما همکاری دارند که امیدواریم این طرح تا هفته دولت سال آینده به اتمام برسد.

استاندار گفت: برای طرح های جمع آوری مدارس خشت و گلی و همچنین طرح احداث جاده های روستایی نیز معین سازی انجام شده و تلاش می کنیم در شرایطی که وضعیت بودجه کشور مطلوب نیست، خدمتی متناسب با شان و بزرگی این مردم انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: راه آهن چابهار- سرخس چابهار - زاهدان- میلک -سرخس با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است و زیرسازی و آماده ریل گذاری شده و با اراده خوب دولتمردان به بهره برداری خواهد رسید.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha