• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98060904234
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

دیدار سفیر کشورمان با رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان

صابری: اراده مقامات ایران و تاجیکستان بر گسترش روابط میان دو ملت قرار دارد

صابری: اراده مقامات ایران و تاجیکستان بر گسترش روابط میان دو ملت قرار دارد

در ملاقات سفیر کشورمان با رئیس مجلس نمایندگان جمهوری تاجیکستان زمینه همکاری‌های دو کشور ایران و تاجیکستان بررسی و بر توسعه مناسبات دو کشور تاکید شد.

به گزارش ایسنا، محمد تقی صابری، سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران با  شکورجان ظهوراف رئیس مجلس نمایندگان جمهوری تاجیکستان دیدار و در خصوص توسعه روابط دو جانبه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی و نیز همکاری‌های منطقه ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

در این ملاقات رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان با تشریح اشتراکات دینی، فرهنگی، زبانی و تمدنی ملت‌های ایران و تاجیکستان بر ضرورت تعمیق دوستی و تقویت ارتباط میان دو ملت و دولت دوست و برادر  تاکید کرد.

شکورجان ظهوراف آمادگی تاجیکستان برای تقویت همکاری ها به خصوص در زمینه استفاده از ظرفیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی، تجاری، علمی، فرهنگی و فنی و همکاری های مجالس دو کشور را اعلام کرد و گفت: لازم است دیدار و سفرهای مقامات دو کشور و سرمایه گذاری و همکاری میان شرکتهای ایرانی و تاجیکی افزایش یابد.

در این دیدار سفیر کشورمان نیز  با اشاره به بهبود مناسبات و روابط ایران و تاجیکستان در چند ماه اخیر، به سفر مهم دکتر روحانی رئیس‌جمهوری به شهر دوشنبه برای شرکت در اجلاس سران سیکا، سفر  آقای مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان به تهران و از سرگیری مجدد پرواز مستقیم میان دو کشور گفت: اراده مقامات عالی دو کشور  بر گسترش روابط میان دو ملت هم دین، هم زبان و هم فرهنگ قرار دارد.

محمدتقی صابری با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آینده نزدیک، ظرفیت‌های همکاری در حوزه اقتصادی میان ایران و تاجیکستان را بالاتر از سطح کنونی دانست.
سفیر کشورمان با اشاره به اهمیت و جایگاه مجالس دو کشور و نقش آنها در ارتقای سطح مناسبات دو جانبه،  بر آمادگی کشورمان در همکاری با تاجیکستان در همه زمینه ها تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha