• پنجشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98061407530
  • خبرنگار : 71505

نماینده مردم ایلام در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد

لزوم توجه ویژه در خصوص اختصاص اعتبارات ملی به استان ایلام

نماینده مردم استان ایلام در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی این استان از مسئولان خواست که در اختصاص اعتبارات ملی، توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حمدالله بیگی در بیست و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت نامناسب استان ایلام در بسیاری از معضلات اجتماعی و اقتصادی گفت: با اینکه استان ایلام در تورم، محرومیت و بیکاری رتبه اول را دارد، اما باید بگویم در ایثارگری و شهادت نیز این استان در رتبه نخست قرار گرفته اما متأسفانه در اختصاص اعتبارات ملی و بودجه‌ای توجه چندانی به این استان نشده است.

وی افزود: مردم استان ایلام که در زمان کارهای سخت قابل اعتماد بوده‌اند، امروز از سوی برخی از مدیران و مسئولان به دست فراموشی سپرده شده‌اند؛ به شکلی که هیچ کارگاه تولیدی و اشتغالزایی در این استان یافت نمی‌شود و این ناشی از برخی سیاست‌های نادرست در توزیع اعتبارات ملی است.

وی با تأکید بر اینکه نباید مرزداران به دست فراموشی سپرده شوند، افزود: مردم ایلام با این همه رشادت و از جان گذشتگی و ایثار و ذخایر نفت و گاز در کنار صبر و بیداری، سهم‌شان دود و بیماری شده است.

وی ادامه داد: استان ایلام با این همه ذخایر نباید سرانه پایینی در مسائل اجتماعی و اقتصادی داشته باشد. من از مسئولان می‌خواهم برای اختصاص اعتبارات لازم به این استان اهتمام ویژه از خود نشان دهند.

نماینده مردم استان ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اصول اخلاقی از جامعه رخت بربسته است، گفت: نباید بی‌تفاوتی به ویروسی همه گیر تبدیل شود و حل موضوعات را به گذر زمان واگذار کرد. ملت ایران ملتی فهیم است و می‌داند چه بر آنها می‌گذرد. ملت ایران به پیروی از منویات مقام معظم رهبری همه ناملایمات را به جان خریده و مردانه به جانب مقصود پیش رفته و از رویارویی با دشمن هراسی ندارد.

وی افزود: آنچه که آن‌ها را آزار می‌دهد بی‌مسئولیتی برخی از مدیران و مسئولان است که تدبیر صحیحی در حوزه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ندارند و نظر اکثریت مردم برخورد قاطع با همین مدیران بی‌کفایت است.

بیگی تأکید کرد:‌ باید برای حل مشکلات به اشخاص توانمند که درک درستی از واقعیت‌های درونی و بیرونی کشور و خواسته‌های واقعی مردم دارند، اتکا کرد و زمینه‌سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی ایجاد شود.

بیگی با تأکید بر اینکه بزرگترین سرمایه حاکمیت، اعتماد مردم است، ادامه داد: متأسفانه اعتقاد مردم به مسئولان لطمه خورده و باید این اعتماد برگردانده شود؛ زیرا بقای کشور بستگی به اتحاد و یکپارچگی مردم دارد.

وی همچنین با انتقاد از برخی اظهارات درباره حذف یارانه‌ها، گفت: چرا لایحه‌ای از سوی دولت و مجلس برای رفع مشکلات مردم تصویب نمی‌شود و تنها در سخنرانی‌های خود حرف از یارانه‌ها می‌زنند. زمینه نشاط در استان‌های کشور به ویژه استان‌های کم برخوردار مانند ایلام باید فراهم شود. استان‌هایی مانند ایلام و خوزستان که دارای بالاترین ذخایر نفت و گاز هستند نباید از سرانه نشاط و شادی و اشتغال کم، برخوردار باشند.

وی تأکید کرد: ملت ایران در تمام صحنه‌های پرخطر به حمایت از آرمان‌های انقلاب و تحقق شعارهای ارزشمند آن یعنی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» برخواسته و به پیروی از رهنمودهای امام راحل تمام تلاش خود را کرده‌ است.

بیگی تأکید کرد: وزیر راه و شهرسازی سال گذشته در بازدید خود از ایلام به مردم قول راه‌آهن و چهار بانده کردن مسیر دوم عتبات عالیات را داد، اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha