• شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 98062310591
  • خبرنگار : 71291

یادکردی از شهید محمدعلی گنجی‌زاده

یادکردی از شهید محمدعلی گنجی‌زاده

‌نخستین یادواره سرلشکر شهید محمد علی گنجی‌زاده فرمانده تیپ ویژه شهدای غرب کشور در زواره برگزار خواهد شد.

‌به گزارش ایسنا، نخستین یادواره سرلشکر شهید محمد علی گنجی زاده فرمانده تیپ ویژه شهدای غرب کشور در زادگاهش برگزار می‌شود.

این مراسم روز پنج شنبه ۲۸ شهریور ماه در بیت الحسین زواره  با حضور سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

قرار است در این یادواره، کتاب «گنج زواره» که به خاطرات و زندگی نامه شهید محمد علی گنجی زاده اختصاص دارد، رونمایی شود.

به همین مناسبت بر زندگی این فرمانده شهید در ادامه مروری خواهیم داشت.

محمدعلی گنجی‌زاده سال ۱۳۴۱ در شهر زواره  متولد شد. او در سن پنج سالگی به دبستان رفت‌ و پس از گذراندن دوران تحصیل برای ادامه همزمان با اوج گیری تظاهرات مردم علیه شاه به اصفهان مهاجرت کرد.

یکی از دوستانش در رابطه با این مقطع از زندگی او روایت می‌کند:« در ابتدای سال ۵۷ که مشغول تماشای تظاهرات مردم اصفهان بودم در میان آن جمعیت تنها یک عکس از امام وجود داشت و یک نفر با چهره نورانی  آن را بالا گرفته بود.خوب که نگاه کردم متوجه شدم محمد است اما همین که مرا دید خود را در میان جمعیت انداخت که شناخته نشود و در یکی از درگیری‌ها به دام مأموران مخفی افتاد ولی به علت کثرت دستگیر شدگان مجبور شد آنها را آزاد کنند.»

در خرداد ماه ۵۸ موفق به اخذ دیپلم شد و در اولین کنکور سراسری بعد از پیروزی انقلاب شرکت  کرد و با رتبه ۱۰۶ در رشته برق دانشکده فنی پذیرفته شد و از جمله افرادی بود که از همان ابتدا به هم قطاران حزب اللهی در انجمن اسلامی و بعدها در جهاد دانشگاهی پیوست وی نیز در قضیه اشغال لانه جاسوسی بوسیله دانشجویان پیرو خط امام نقش فعال داشت. پس از انقلاب فرهنگی به همراه همسنگرش شهید اعتمادی‌فر به مدت ۶ ماه به کردستان رفت تا به اجرای برنامه‌های فرهنگی بپردازد.

با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان مربی تخریب  ایفای نقش کرد.  او در اکثر عملیات‌های مهم و سرنوشت ساز حضور فعال داشت و در عملیات بیت المقدس فرمانده یک گروه آرپی جی زن بود. او در طول مدت خدمتش در جبهه خدمات ارزنده‌ای انجام داد که از آن جمله راه‌اندازی پادگان آموزشی شهدا بود و او به عنوان یار و مددکار صمیمی شهید بروجردی و شهید ناصر کاظمی یاد کرده‌اند و بعد از مدتی به همت شهید کاظمی و دیگر برادران انهدام ضربتی ضد انقلاب تیپ ویژه شهدا تشکیل شد که شهید گنجی زاده بعنوان فرمانده عملیات و معاون فرمانده تیپ انتخاب شد که پاکسازی مناطق مهم و استراتژیک با شدت بیشتری دنبال شد.

پس از شهادت ناصر کاظمی مسولیت فرماندهی تیپ شهدا را به عهده داشت و به موفقیت‌های فراوانی دست یافت و عاقبت در تاریخ ۲۹ شهریور ماه سال ۶۱ در عملیات پاکسازی جاده پیرانشهر – سردشت به فیض شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۲۴ ۰۱:۴۵

من چند بار بیسم چی شهید گنجی زاده فرمانده لشگرویژه شهدا کردستان بودم ودر چند عملیات با شهید به کمین دشمن افتادیم که خاطرات را هم در گروه لشگرویژه شهدا کردستان بیان کردم ودر عملیات بازم به کمین دشمن افتادیم که متاسفانه این بار به خاطر اینکه جان نیروهایش را نجات بده به شهادت رسید

avatar

بله همینطور است که فرمودید البته ما بیشتر از رشادتهای و دلاوریها و از خود گذشتگی های شهید بیشتر اگاه هستیم