• یکشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98062411219
  • خبرنگار : 71505

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت

تصویب لایحه ساماندهی منابع آلاینده دیزل در محیط‌های کارگاهی

تصویب لایحه ساماندهی منابع آلاینده دیزل در محیط‌های کارگاهی

اعضای شورای شهر تهران با ۱۹ رای موافق، لایحه ساماندهی منابع آلاینده دیزل در محیط‌های کارگاهی و عمرانی شهر تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، در یکصد و شصت‌ و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران موضوع بررسی لایحه ساماندهی منابع آلاینده دیزل در محیط‌های کارگاهی در دستور کار اعضای این شورا قرار گرفت که در جریان بررسی آن خلیل‌آبادی ضمن مخالفت با تصویب این لایحه، گفت: در شرایط فعلی که تحریم‌ها وجود دارد، قطعا رسیدن به استانداردها با دشواری‌های بسیاری مواجه است و الزام برقراری این استانداردها می‌تواند منجر به تعطیلی واحدهای کارگاهی شود.

فراهانی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در جریان بررسی این لایحه اظهار کرد: قطعا یک راه بازرسی و مخالفت با این موضوع پس از اتفاق افتادن است و راه‌ دوم پیشگیری و استانداردسازی است تا بدین ترتیب امکان فعالیت بی‌خطر و بدون آلودگی صوتی ایجاد شود.

در ادامه محسن پورسید آقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورا در خصوص این لایحه اظهار کرد: قطعا از هیچ چیز کوچکی نباید عبور کرد. در کلانشهر تهران آلودگی هوا باید به صورت جدی پیگیری شود. به حمدالله موفقیت‌های نسبی به وجود آمده و امسال باید آن را کامل کنیم.

وی ادامه داد: آمار دقیقی از موتورهای دیزل در شهر تهران و محیط‌های کارگاهی وجود ندارد. کیفیت آنها نیز مورد ارزیابی قرار نگرفته، اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد هزاران دستگاه از این موتورها در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و چون این موتورها در کوچه‌ها و معابر شهر قرار می‌گیرند، آلودگی و دود دیزل آنها تاثیر بیشتری بر شهروندان دارد.

پورسید آقایی تاکید کرد: امروز این لایحه جامع و کامل است و پس از جلسات بسیاری تکمیل شده است. قطعا در جزییات آن پیشنهاداتی وجود خواهد داشت، اما درخواست می‌کنم که اعضای شورا به کلیات آن رای بدهند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۹ رای موافق و یک رای مخالف کلیات این لایحه را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، در جریان سخنرانی محسن پورسید آقایی - معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، تذکری به رسولی یکی از اعضای شورا شهر مبنی بر توجه به صحبت‌های خود داد که در همین راستا حق‌شناس - رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شهر تهران نیز گفت: درست است که رابطه خوب و دوستانه‌ای میان آقای رسولی و پورسید آقایی وجود دارد، اما سابقه ندارد که یک سخنران در صحن شورا به عضو شورا تذکر بدهد که به حرف‌های وی گوش بدهند.

امینی که از میانه جلسه امروز در غیاب محسن هاشمی ریاست شورا را برعهده داشت نیز در پاسخ به حق‌شناس گفت: آقای پورسید آقایی خواستند زحمت ما را کم کنند که چنین صحبتی را مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha