• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98062713275
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی:

بیش از 400 نفر در حوادث رانندگی آذربایجان شرقی جان باختند

بیش از 400 نفر در حوادث رانندگی آذربایجان شرقی جان باختند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی درپنج ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی 401 نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها 407 نفر بوده حدود یک درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، آرتین کمالی با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان 323 نفر مرد و 78 نفر زن بودند. 

  

وی متذکر شد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با 279 فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، 80 نفر در مسیرهای درون شهری، پنج نفر در جاده های خارج از استان و هفت نفرنامعلوم و سایر راهها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور 15 نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و 15 نفر نیز با فاصله بیش از 30 روز از زمان تصادف فوت کرده اند. 

  

وی با اعلام این‌که درمرداد ماه امسال 79 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 111 نفر بود 32 نفرکاهش یافته است. 

  

کمالی گفت: در طی پنج ماهه اول امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان 8 هزارو 29 نفر بوده است که از این تعداد پنج هزارو 743 نفرمرد و دو هزارو 286 نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی هشت هزارو 22 نفر گزارش شده بود هفت نفرافزایش داشته است. 

  

وی عنوان کرد: همچنین درمرداد ماه امسال یک هزارو 788 نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که یک هزارو 872 نفر بوده 84 نفر کاهش نشان می دهد. 

  

وی با اشاره به تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال 97، خاطرنشان کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در استان در سال گذشته 917 نفر بود که از این تعداد 173 نفر زن و 744 نفر مرد بوده است. مصدومین این حوادث نیز درسال 97 بالغ بر 18 هزار و 185 نفر گزارش شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha