• یکشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98063115675
  • منبع : نمایندگی همدان

تولید 95 هزار تن گندم در همدان

تولید 95 هزار تن گندم در همدان

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان از تولید ۹۵ هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال ۹۷ تولید ۷۶ هزار تن گندم در شهرستان هدفگذاری شده بود که عملکرد نهایی ۹۵ هزار تن بوده است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حسین فضلی امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان، با بیان اینکه افزایش ضریب خوداتکایی در محصولات اساسی از برنامه های جهادکشاورزی است، اظهار کرد: براساس هدفگذاری باید در شهرستان همدان ۲۰۰۰ تن چغندرقند تولید می شد که ۱۲۰۰ تن محقق شد.

وی از تولید ۳۱۴۹ تن گوشت قرمز در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: هدفگذاری تولید ۳۰۹۵ تن گوشت قرمز در شهرستان صورت گرفته که تا کنون ۳۱۴۹ تن گوشت قرمز تولید شده است.

فضلی با اشاره به تولید ۹۲۷۲ تن مرغ و ۴۰۰۵ تن تخم مرغ در شهرستان و توسعه سامانه های آبیاری در شهرستان، بیان کرد: در شهرستان همدان ۱۲۰۱ هکتار از اراضی به سامانه های آبیاری مجهز شده است.

وی با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون در بخش های مختلف کشاورزی از برنامه جهادکشاورزی است، ادامه داد: در بخش زراعت ۲۱۰ دستگاه هدفگذاری شده بود که تاکنون ۱۴۰ دستگاه توزیع شده که بیشتر ادوات کشاورزی حفاظتی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان همدان ۲.۲ است، افزود: ماشین آلات و ادوات کشاورزی به اندازه کافی در شهرستان همدان وجود دارد.

فصلی با بیان اینکه از ابتدای طرح توسعه گلخانه ها ۳۵۰ هزار مترمربع گلخانه در شهرستان ایجاد شده است، تصریح کرد: امسال ۱۰ هکتار برنامه احداث گلخانه در شهرستان داریم که تا کنون برای ۵.۸ هکتار پروانه بهره برداری صادر شده و در حال حاضر ۸.۵ هکتار گلخانه در حال احداث و دارای پروانه بهره برداری است.

رئیس امور منابع آب شهرستان همدان‌ نیز از انسداد ۴۷۶ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: با انسداد این چاه ها ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب آب صرفه جویی شده است.

محمدرضی ادامه داد: در سال ۹۷ در شهرستان همدان ۷۵ کنتور هوشمند نصب شده و در سال ۹۸، ۵۲ دستگاه کنتور هوشمند نصب شده است‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha