• چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98070302179
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رهبر مقاومت بحرین:

عبادت تنها در نماز و حج نیست بلکه در کلیه امور زندگی است

عبادت تنها در نماز و حج نیست بلکه در کلیه امور زندگی است

ایسنا/هرمزگان رهبر مقاومت بحرین گفت: انسان نباید عبادت را تنها در نماز و حج بداند بلکه کلیه امور زندگی را باید عبادت دانست.

به گزارش ایسنا، شیخ عیسی قاسم در نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) اظهار کرد: قیام الهی باعث پرورش روح انسانی است.

وی با بیان اینکه در دنیا علم برای انسان اما روح انسان برای خدا و قلبش برای ذات الهی است، تصریح کرد: انسان تنها از طریق خداوند متعال می‌تواند به سلوک عالی برسد و هرلحظه عبادت خداوند در راستای رسیدن به کمال است.

رهبر مقاومت بحرین عنوان کرد: زمین انسان را پرورش می‌دهد و این زمین است که انسان را در خود می‌گیرد و به همین سبب حتی زمین هم به موجودیت انسان نیاز دارد.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به اینکه عبادت انسان را به کمال خود در راستای آیات قرانی می‌رساند، خاطرنشان کرد: انسان نباید عبادت را تنها در نماز و حج بداند بلکه کلیه امور زندگی را باید عبادت دانست.

وی با بیان اینکه عبادت راه رسیدن به خداوند و هدایت انسان از تاریکی به سمت نور است، اضافه کرد: انسان در تاریکی هدفی ندارد مگر به اراده خداوند.

رهبر مقاومت بحرین بیان کرد: انسان برای رسیدن به هدف غایی باید در راه خداوند جستجو کند، عبادت انسان را به کمال و هدایت و از تاریکی به نور می‌رساند.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به اینکه رسالت الهی رسیدن به مکارم اخلاقی است، اظهار کرد: هرچه از خداوند برگرفته شود مکارم اخلاقی است که در ذات پیامبر قرار دارد.

وی ادامه داد: ذات پیامبر موجودیتی ارزشمند است که از خدا برگرفته است، اگر خداوند ما را ترک کند نتیجه‌اش عدم است و در غیر این صورت به جایگاه الهی خواهیم رسید.

رهبر مقاومت بحرین با بیان اینکه شیطان ضعیف‌تر از آن است که انسان کامل را به نابودی بکشاند، تصریح کرد: امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه می‌فرماید از خداوند مکارم عالی اخلاق را طلب می‌کنم و ایمان راسخ را تا هدف خود را از خداوند بخواهم و از غیر خدا طلب نکنم و این زندگی را شکوه خواهد داد.

شیخ عیسی قاسم ادامه داد: ایمان راسخ را با حقایق صحیح الهی می‌دانم و نیت مؤمن باید خشنودی خداوند باشد و هر کاری را با نیت صادق برای خداوند انجام دهد؛ سلامت روح و جامعه فقط از طریق نیت پاک برای خدا امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha