• پنجشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98070403247
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

افراد دارای معلولیت سه برابر افراد عادی مشکل اشتغال دارند

افراد دارای معلولیت سه برابر افراد عادی مشکل اشتغال دارند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مشکلات متعددی در زمینه‌ی اشتغال زایی ناشنوایان در استان وجود دارد، گفت: علی رغم این‌که مشکل اشتغال ناشنوایان در استان با حمایت کارآفرینان تاحدودی حل می‌شود ولی همچنان در این زمینه مشکل داریم؛ در حال حاضر افراد دارای معلولیت سه برابر افراد عادی در استان مشکل اشتغال دارند.

به گزارش ایسنا، محسن ارشدزاده در نشست با تشکل‌های مردم نهاد ناشنوایان استان به مناسبت هفته ناشنوایان، با بیان این‌که طبق آمار و اطلاعات ۲۷هزار نفر ناشنوای مطلق، نیمه شنوا و کم شنوا در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ هزار نفر خدمات مستمر بهزیستی را دریافت می‌کنند، سال گذشته کمک هزینه‌ای از سوی بهزیستی به ۵۵ هزار نفر معلول استان پرداخت شد.

وی با اشاره به ارائه‌ی خدمات تخصصی بهزیستی در استان به ناشنوایان، گفت: هفت مرکز آموزشی، توانبخشی و تخصصی کودک و خانواده‌ی ناشنوا در استان وجود دارد که خدماتی به ناشنوایان ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به گران قیمت بودن دستگاه حلزون، دولت این دستگاه را خریداری کرده و به صورت رایگان در اختیار ناشنوایان قرار می‌دهد، از سال گذشته تاکنون کمک هزینه‌ برای کاشت دستگاه حلزون۱۲۲  کودک در استان از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که همگی باید در راستای پیشگیری از تولد کودکان ناشنوا مشارکت کنند، گفت:  تشکل‌های ناشنوایان استان در راستای آگاه سازی خانواده‌هایی که به طور ژنتیکی مشکل دارند، تلاش کنند تا از تولد کودک ناشنوا پیشگیری شود، در حال حاضر کارشناس‌هایی برای غربالگری در تمامی بیمارستان‌ها مستقر شده‌اند، تا اقدامات لازم برای پیشگیری از ناشنوایی و درمان افراد ناشنوا انجام دهند.

ارشدزاده با بیان این‌که سال گذشته ۵۵۰ دستگاه سمعک برای ناشنوایان استان توسط بهزیستی خریداری شده است، گفت: قیمت فعلی  سمعک نسبت به سال‌های گذشته از یک میلیون تومان به پنج میلیون تومان افزایش یافته است، همچنین بیش از ۱۰هزار باتری سمعک در بین ناشنوایان توزیع شده است.

وی تامین مسکن برای ناشنوایان به ویژه خانواده‌های دارای دو معلول را از دیگر اقدامات  بهزیستی استان برشمرد و افزود:  طی چند سال گذشته گام‌های خوبی برای احدات و خرید مسکن ناشنوایان برداشته شده است، هر سال ۲۰۰واحد مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول در استان احداث می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۳۰ میلیون تومان در شهرها و ۱۵میلیون تومان در روستاها کمک بلاعوض توسط بهزیستی برای ساخت مسکن معلولان پرداخت می‌شود.

ارشدزاده افزود: سال گذشته  شش میلیارد تومان تسهیلات توسط بهزیستی برای ۴۰۲ نفر ناشنوا پرداخت شد.

وی پیگیری مشکلات ناشنوایان را از مسئولیت‌های مهم تشکل‌های مردم نهاد دانست و گفت: حمایت از ازدواج، تحصیل، استعدادهای هنری، علمی، ورزشی و شناسایی سایر توانمندی‌های ناشنوایان نیازمند مشارکت تشکل‌های مردم نهاد و خیران است، ما از ایجاد تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌ها حمایت می‌کنیم.

وی یادآور شد: ناشنوایان علی رغم این‌که توانایی کار کردن را دارند ولی از بیکاری رنج می‌برند، مناسب سازی ارتباطی برای ناشنوایان یکی از دغدغه‌های مهم بهزیستی استان است، برهمین اساس تفاهم نامه‌ای با کانون ناشنوایان در استان برای راه اندازی مترجم ناشنوایان مطرح شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha