• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98070705431
  • خبرنگار : 50059

دادستان قزوین:

فساد در استان قزوین نگران‌کننده نیست

 فساد در استان قزوین نگران‌کننده نیست

ایسنا/قزوین دادستان قزوین گفت: فساد در استان قزوین نگران‌کننده نیست بااین‌حال همه ما باید قانونمند بوده و اگر خلافی را متوجه شدیم بهتر آن است به‌جای تشویش اذهان، آن اسناد و مدارک را به مدعی‌العموم برسانیم تا موردبررسی و ‌کارشناسی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری رئیس‌کل دادگستری استان و دادستان قزوین به‌منظور تشریح برنامه‌های شش ماهه نخست سال جاری و ارائه آمار پرونده‌های ورودی استان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

محمدقاسمی دادستان قزوین در این نشست با بیان اینکه در انجام وظایف مدعی‌العموم و دادستان مصمم هستیم، اظهار کرد: حفظ و صیانت از بیت‌المال مهم‌ترین وظیفه مسئولان قضایی است.

وی افزود: برداشت‌های غیرمجاز آب امروز استان قزوین را دچار بحران کرده که اقدامات انجام‌شده می‌تواند در آینده مؤثر باشد در این راستا در شش‌ماهه گذشته نزدیک ۸۰ فقره چاه غیرمجاز مسدود شد که می‌تواند در ذخیره‌سازی آب‌های زیرزمینی اثرگذار باشد.

دادستان قزوین با تأکید بر اینکه همت ما باید برای حفظ حقوق عامه باشد، یادآور شد: محافظت از محیط‌زیست در دستور کار مسئولان قرار دارد بااین‌حال عملکرد سازمان محیط‌زیست نافی عملکرد دادستان در برخورد با موارد تخلف نیست.

وی ادامه داد: هر کارخانه‌ای که می‌خواهد احداث شود باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشد ازاین‌رو هر جا احساس شود ضوابط و مقررات با تأسیس آن منافات دارد بی‌شک در این صورت قانون در ارجحیت است.

این مسئول اضافه کرد: سازمان بازرسی برحسب وظایف بازرسی‌هایی در حوزه صیانت از محیط‌زیست دارد و تاکنون پرونده‌ای برای مدیرکل سابق محیط‌زیست استان تشکیل نشده است.

کسی متعرض نقد منصفانه نیست

وی در خصوص نحوه ارسال خبر توسط رسانه‌ها و فضای مجازی گفت: طبق قانون کسی متعرض نقد منصفانه و بدون اتهام زنی و اخلاق مدارانه نمی‌شود چرا که باعث شکوفا شدن جامعه می‌شود.

قاسمی افزود: سیاه نمایی و بردن آبروی افراد بدون اثبات جرم با نقد منصفانه متفاوت است لذا اگر کسی اقدام به اتهام زنی بدون اسناد و مدارک کند بی‌شک حق دفاع برای مدعی العموم وجود دارد.

این مسئول تأکید کرد: تجربه نشان داده که پرونده‌ها و موضوعاتی که در فضای مجازی مطرح‌شده است، سرنوشت خوبی نداشته و قاضی را در رسیدن به هدف، تشخیص واقعیت و مجازات خاطیان با دشواری مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه باید به قوانین و مقررات فعالیت خود آشنا باشند، گفت: این آشنایی موجب می‌شود اصحاب رسانه در انتشار اخبار ضمن توجه به این مباحث دچار مشکل نشوند.

دادستان قزوین اعلام کرد: قانون جرائم رایانه‌ای از قانون مطبوعات جداست و تاکنون قانون چنین تصمیم گرفته تا جرائمی که در فضای مجازی منتشر می‌شود جداگانه از قانون مطبوعات بررسی شود.

موضوع زمین‌خواری هفت‌سنگان ثابت نشده است

وی ادامه داد: در موضوع پرونده هفت‌سنگان هنوز بحث زمین‌خواری ثابت نشده اما در رسانه‌ها و فضای مجازی با این عنوان در حال مطرح‌شدن است، حال سؤال اینجاست آیا اثبات‌شده که زمین‌خواری در هفت‌سنگان رخ داده که چنین از آن یاد می‌کنند؟!

این مسئول با تأکید بر اینکه همه باید بپذیریم حکم دادگاه و مرجع قضایی فصل الخطاب باشد، عنوان کرد: فساد در استان قزوین نگران‌کننده نیست بااین‌حال همه ما باید قانونمند بوده و اگر خلافی را متوجه شدیم به‌ویژه در برخی از پروژه‌هایی که در حال رسیدگی است بهتر آن است که به‌جای تشویش اذهان اسناد و مدارک را به مدعی‌العموم برسانیم تا موردبررسی و ‌کارشناسی قرار بگیرد.

دادستان قزوین با اشاره به پرونده قتل در سال جاری اعلام کرد: در شش‌ماهه نخست سال گذشته ۱۶ مورد قتل داشتیم که این رقم در شش ماهه نخست امسال به ۱۸ قتل رسیده است که بی‌شک همین تعداد هم برای استان زیاد است.

قاسمی در پایان خبر داد: همچنین سال گذشته از ۱۲ پرونده قتل نه مورد مصالحه انجام شد و امسال نیز از چهار پرونده سه پرونده مصالحه داشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha