• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98070806117
  • منبع : نمایندگی قزوین

ششمین آزمون مکاتبات دهیاران قزوین برگزار شد

ششمین آزمون مکاتبات دهیاران قزوین برگزار شد

ایسنا/قزوین مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: ششمین آزمون مکاتبات دهیاران با حضور ۴۰۰ دهیار در قزوین برگزار شد.

اکرم نجفی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: با توجه به مصوبه جدید دولت در خصوص ارتقا و امنیت شغلی دهیاران، از امسال تمام دوره‌های آموزشی که برای دهیاران برگزار در شناسنامه دهیاران ثبت می‌شود و تأثیر مثبت در ارتقا و امنیت شغلی دهیاران خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به تعداد بالا دهیاران امکان آموزش حضوری وجود ندارد و علاوه بر آن آموزش حضوری نیاز به‌وقت و هزینه دارد، بنابراین دهیاران به‌صورت غیرحضوری توسط منابع آموزشی تحت یادگیری قرار می‌گیرند، اغلب آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری است یعنی منابع آزمون را در اختیار دهیاران قرار می‌دهیم اما آزمون‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اظهار کرد: استان قزوین اولین استانی است که ششمین دوره آزمون مکاتبه دهیاران را برگزار کرده است، این آزمون شامل هفت سرفصل قوانین و مقررات دهیاری‌ها، قوانین و قرارت مالی دهیاری‌ها، ضوابط و مقررات فنی و عمرانی، مدیریت بحران، اصول و مبانی بهداشت روستایی، گردشگری روستایی و اقتصاد روستایی است.

وی تأکید کرد: با توجه به تفاهم‌نامه کمیته اجرایی و آموزش، جهاد دانشگاهی واحد قزوین پشتیبان آزمون است و ما در فراهم آوردن زمینه آزمون، چاپ سؤالات و تصحیح پاسخ‌نامه‌ها کمک می‌کند.

نجفی بیان کرد: این آزمون در ارتقا و امنیت شغلی دهیاران تأثیر مثبت خواهد داشت، برای مثال اگر دهیاری بخواهد در واحدی استخدام شود یکی از شاخص‌های تأثیرگذار آن در استخدام نمراتی است که در این آزمون‌ها کسب می‌کند همچنین نفرات برتر این آزمون به سومین المپیاد علمی کشور اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۶۳۰ دهیاری داریم که یک تعدادی تجمیع شده هستند یعنی یک نفر ممکن است دهیار سه روستا باشد بر این اساس ۵۵۰ نفر دهیار در قزوین فعالیت دارند که امروز بیش از ۴۰۰ نفر در این آزمون شرکت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha