• سه‌شنبه / ۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98070907326
  • خبرنگار : 50175

۱۰.۲ درصد جمعیت لرستان سالمند هستند

۱۰.۲ درصد جمعیت لرستان سالمند هستند

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۱۰.۲ درصد جمعیت استان سالمند هستند.

به گزارش ایسنا، فاطمه زهرا توکلی در اولین همایش بزرگداشت روز جهانی سالمند، اظهار کرد: براساس آمارهای رسمی سازمان‌های جهانی، دنیا در حال پیر شدن است و این روند سالمندی در ایران نیز شتاب گرفته است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۸ سال دیگر جمعیت سالمندی به بالای ۱۰ درصد  و تا ۳۳ سال دیگر به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: در استان جمعیت رو به پیر شدن بوده بطوری‌که جمعیت سالمند این استان در سرشماری سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۰.۲ درصد رسیده است.

توکلی اضافه کرد: در برنامه سوم توسعه موضوع تشکیل شورای سالمندی مورد توجه قرار گرفت و در برنامه ششم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفت تا این شورا بتواند با تامین نیازمندی‌های سالمندان، جامعه را در مسیر توسعه پایدار و متوازن قرار دهد.

وی بیان کرد: مشکلات خاص این دوران شامل؛ کاهش توانایی‌های جسمی، کاهش درآمد و دوری و جدایی از فرزندان است.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: برای این دوران باید برنامه‌ریزی داشت تا بتوان از جمعیت رو به رشد سالمندان از یک تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

توکلی عنوان کرد: بروجرد به عنوان شهر دوستدار سالمند معرفی شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸ هزار معلول، ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار، ۷۰۰۰ سالمند و ۱۰۰۰ کودک بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی لرستان قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: به زیستن فقط از یک سازمان برنمی‌آید و می‌طلبد همه ارگان‌ها در این راستا همکاری کنند چرا که همه نقاط ضعف و قوت باید دیده شود و نمی‌توانیم نسبت به آسیب های اجتماعی بی‌تفاوت  باشیم.

توکلی گفت: سالمندی دوران پختگی و گنجینه‌ای از تجارب و دانش است و مسئولان نباید سالمندان را فراموش کنند بلکه باید زمینه را فراهم کنند تا هر فرد سالمند در جامعه فعال و پویا باقی بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha