• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98071007980
  • خبرنگار : 50181

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه:

از تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در حوزه تنظیم بازار خودداری شود

از تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای در حوزه تنظیم بازار خودداری شود

ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: باید از تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای و بخشی در حوزه تنظیم بازار خودداری شود.

به گزارش ایسنا، هدایت حاتمی در جلسه امروز (10 مهر) تنظیم بازار استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت مصوبات و تصمیم‌گیری‌های جلسات تنظیم بازار، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران تاکید شده از تصمیم‌گیری‌های بخشی و استانی در این جلسات پرهیز شود و ما نیز این مهم را در دستور کار داریم.


وی ادامه داد: تنظیم بازار باید به صورت یکپارچه صورت گیرد و از عملکرد بخشی و جزیره‌ای خودداری شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برای تنظیم بازار باید به سمت قراردادهای خرید پیش برویم، افزود: باید تولید چه در بخش کشاورزی، چه صنعت و چه صنایع دستی بر اساس قرارداد صورت گیرد که اکنون نیز بسیاری از کشورهای پیشرفته به همین شیوه عمل می‌کنند.


حاتمی مشکلاتی که اخیرا در بحث خرید گوجه پیش آمده را نمونه‌ای از تولید بدون برنامه دانست و تاکید کرد: اگرچه باید خرید گوجه افرادی که قرارداد نداشتند هم در برنامه باشد، اما باید اولویت را با گروه‌هایی بگذاریم که بر اساس قرارددا تولید کرده‌اند تا در حق آنها اجحاف نشود.


وی همچنین بر لزوم کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها در زمینه خرید محصولات مختلف هم تاکید کرد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از معضلات توزیع سبوس و نهاده‌های دامی هم در استان یاد کرد و گفت: همه می‌دانیم که چرخه توزیع سبوس مشکل دارد و بخشی از آن به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد.


حاتمی از دستگاه‌های متولی امر خواست برنامه‌ریزی درستی برای ساماندهی توزیع سبوس داشته باشند.


وی با اشاره به فعالیت حدود 25 کارخانه تولید خوراک دام که حداقل 700 نفر نیرو در آنها فعال است، یادآور شد: باید چرخه توزیع سبوس را بگونه‌ای مدیریت کنیم که به رونق این کارخانه‌‎ها هم کمک کند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه درباره توزیع دفتر مدرسه با تعرفه دولتی نیز تاکید کرد: باید مناطق حاشیه شهر و کمتربرخودار در اولویت باشند.


حاتمی با بیان اینکه برخی از اقلام اساسی مورد نیاز ایام محرم و صفر در استان مازاد است، گفت: موافقیم این میزان در اختیار بخش‌هایی مانند دانشگاه‌ها، سپاه و ... که اعلام نیاز کرده اند قرار گیرد، اما نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد باید در اولویت قرار گیرند.


در این جلسه مشکلات برخی از کالاها مانند رب گوجه، سبوس، لاستیک و ... بررسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha