• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98071511630
  • خبرنگار : 50032

مدیرکل استاندارد استان همدان خبر داد

از استانداردسازی 1418 نازل سوخت تا تأیید ایمنی تله‌‎کابین گنجنامه

از استانداردسازی 1418 نازل سوخت تا تأیید ایمنی تله‌‎کابین گنجنامه

ایسنا/همدان مدیرکل استاندارد استان همدان از راه اندازی طرح طه در همدان خبر داد و گفت: در راستای طرح نظارت بر استاندارد اجباری در استان همدان، هزار و 418 نازل سوخت مورد بازرسی قرار گرفت که 6 مورد در اوزان سبک ثبت تخلف به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، محمد مددی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه استان همدان در جشنواره رجایی جزو سه دستگاه برتر در کشور بوده و در بحث توانمندسازی پیشران در رونق تولید بوده است، تصریح کرد: در بحث توانمندسازی مدیران کنترل کیفی، 3 هزار و 200 نفر ساعت کلاس آموزشی برای 410 مدیر کنترل کیفی در استان برگزار شده و برگزاری دوره های آموزش تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی از صدور 28 پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان خبر داد و عنوان کرد: صدور پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری برای واحد های تولیدی مشمول لازم بوده و در صورت نداشتن این پروانه واحد، پلمب خواهد شد.

مددی صدور یک مورد مجوز جدید در استان را از دیگر فعالیت های سال 98 دانست و عنوان کرد: پروانه های اخذ شده دارای اعتبار سه ساله هستند که در سال 98 بحث استمرار کیفیت واحدها بررسی شده و در این بازرسی 13 پروانه به تعلیق درآمده همچنین 26 پروانه کاربرد استاندارد ابطال شده است.

وی درباره پروانه تشویقی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان خاطرنشان کرد: امسال 12 مورد پروانه تشویقی تمدید، 9 مورد ابطال و 5 پروانه تشویقی جدید صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان نظارت بر واحدهای تولیدی را از دیگر وظایف سازمان استاندارد خواند و اعلام کرد: تا کنون 400 بازرسی فنی انجام شده و 712 فقره از واحدهای تولیدی استان نمونه برداری شده است.

وی از بازرسی تجهیزات شهربازی به صورت جدی در استان خبر داد و گفت: در آخرین پایش که در بهار 98 از شهربازی های استان همدان به عمل آمد، از 312 مورد تجهیزات شهربازی موجود در استان 262 مورد گواهینامه ایمنی دریافت کرده اند که همدان به علت گردشگرپذیر بودن و بیشترین امکانات تجهیزات بازی، طبق آیتم های ارزیابی سراسری رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مددی درباره ایمنی تله کابین گنج نامه عنوان کرد: طبق 9 بازرسی انجام شده در 6 ماهه نخست سال، تله کابین گنجنامه توانست تأییدیه ایمنی را دریافت کند.

وی از اجرای طرح طه در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: طرح طه در شبکه توزیع استان آغاز به کار کرده همچنین 4 هزار و 300 مورد بازرسی از اصناف انجام شده که در این بازرسی 250 نمونه که مشکوک بوده اند، خریداری و مورد آزمایش قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان همدان تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون 219 باسکول کالیبراسیون شده، 225 گواهی ایمنی سلامت برای آسانسورهای جدید صادر شده و 610 آسانسور مورد تأیید ادواری قرار گرفته است.

وی فعالیت 22 آزمایشگاه همکار در همدان را از دیگر خدمات قابل توجه در استان خواند و گفت: در حال حاضر 7 آزمایشگاه به صورت شبانه روزی پاسخگو بوده و تا کنون 3 هزار و 500 نفر ساعت دوره آموزشی برای کارکنان آزمایشگاهها برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha