• سه‌شنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98071612504
  • خبرنگار : 50184

مدیرکل دفتر امور روستایی کرمانشاه:

هر 10 روستای فاقد دهیار در کرمانشاه صاحب یک مدیر روستایی می‌شود

هر 10 روستای فاقد دهیار در کرمانشاه صاحب یک مدیر روستایی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: برای هر 10 روستای فاقد دهیار در استان یک مدیر روستایی انتخاب می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، امیر خسروانی در همایش گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر استان کرمانشاه که امروز (16 مهر) برگزارشد، با بیان اینکه استان کرمانشاه 2995 نقطه جغرافیایی دارای سکونت دارد، عنوان کرد: از این تعداد 1660 آبادی دارای دهیاری هستند.

وی جمعیت روستایی و عشایری استان را 500 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد 26 درصد از کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایر استان کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: یکی از رویکردهایی که درحال حاضر برای روستاهای استان در نظر گرفته‌ایم، تمرکز خدمات در مناطق روستایی پرجمعیت است، بگونه‌ای  که به عنوان مرجعی برای روستاهای اطراف خود باشند.

وی تاکید کرد: همچنین برای روستاهایی که فاقد دهیار هستند، برنامه ریزی کرده‌ایم برای هر 10 روستا یک مدیر روستایی انتخاب کنیم تا برای رفع مشکلات روستا گام بردارند.

 خسروانی در ادامه به کم هزینه، تولیدکننده و مرزدار بودن روستائیان و عشایر در کشور اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید به نسبت دولت‌های گذشته توجه ویژه‌ای به روستائیان شد، بگونه‌ای که این دولت پنج برابر دولت‌های قبل در روستاهای کشور کارهای زیرساختی را اجرا کرد. 

وی با بیان اینکه در بخش اشتغال پایدار روستایی، اختصاص منابع ملی و پرداخت تسهیلات نیز چنین وضعیتی را شاهد هستیم، افزود: همچنین در بخش ایجاد ساختار تشکیلاتی نیز اقداماتی در کشور آغاز شده که از جمله آن تصویب لایحه استخدامی دهیاری است که بخش اول آن به استانها ابلاغ شده تا اجرایی شود.

مدیرکل دفتر روستایی و عشایر استان کرمانشاه تاکید کرد: امیدواریم در کنار اجرایی شدن این لایحه، در آینده‌ای نزدیک بحث تشکیلات و مدیریت روستاها به منظور رفع برخی از دغدغه‌های روستائیان به شکل کاملی اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha