• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98072216633
  • خبرنگار : 50040

لزوم ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای همه کودکان و نوجوانان

لزوم ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای همه کودکان و نوجوانان

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه وظیفه ارائه خدمت به همه کودکان لازم التعلیم از بدو ورود به مدرسه تا پایان دوره متوسطه دوم را داریم، گفت: وظیفه سازمانی آموزش و پرورش ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای همه کودکان و نوجوانان است.

به گزارش ایسنا، نادر جهان آرای در همایش «فرصت های برابر» که به مناسبت گرامیداشت روز عصای سفید در رشت برگزار شد، افراد دارای معلولین بینایی را بخشی از جامعه دانست و اظهار کرد: همه افراد نیازمند زیست بهتر، پرنشاط و شرافتمندانه هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه ارائه خدمت به همه کودکان لازم التعلیم از بدو ورود به مدرسه تا پایان دوره متوسطه دوم را دارد، تصریح کرد: وظیفه سازمانی آموزش و پرورش ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای همه کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل آموزش و پرورش تعلیم و تربیت افراد معلول را نیازمند مهارت های علمی و تخصصی ویژه دانست و یادآور شد: اداره آموزش و پرورش استثنایی با حضور نیروهای متخصص و علاقمند به جامعه هدف با رویکردی انسانی و حرفه ای ماموریت ایجاد فرصت های برابر آموزشی را برای همه مخاطبان امر آموزش و پرورش بر عهده دارد.

جهان آرای با اشاره به قبولی ۹۹ دانش آموز نابینا و کم بینای گیلان در کنکور سراسری ۹۸، از وجود استعداد و ظرفیت های علمی بالا در این قشر از جامعه خبر داد و خاطرنشان کرد: شناسایی کامل کودکان نابینا و کم بینا در بدو ورود به حوزه آموزش و پرورش، ضمن پیشگیری از تشدید معلولیت زمینه ایجاد فرصت های آموزشی برابر را فراهم می کند لذا نیازمند همکاری اولیای دانش آموزان به جهت دسترسی بهتر و بیشتر در راستای شناسایی اولیه هستیم.

وی از همکاری موثر آموزش و پرورش با بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: به دنبال شناسایی دانش آموزان استثنایی در مدارس، اقدامات بهزیستی آغاز می شود. البته امکان شناسایی صد درصدی دانش آموزان استثنایی وجود ندارد و لذا خانواده ها، خیرین و سمن ها باید در این بخش ورود کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان برپایی کلاس های تلفیقی در مدارس را یکی از اقدامات آموزشی دانست و اضافه کرد: قرار گرفتن در کنار دانش آموزان استثنایی حس همکاری و تعاون و نوعدوستی را منتقل و ارائه خدمت را لذت بخش می کند.

جهان آرای خواستار مساعدت شوراهای شهر و روستا در شناسایی، نگهداشت و تقویت واحدهای آموزشی شد و گفت: در صورت همکاری با پایگاه های سنجش آموزش و پرورش شناسایی صد درصدی دانش آموزان استثنایی صورت می گیرد. باید علاوه بر ایجاد فرصت های برابر آموزشی فرصت های برابر پرنشاط نیز برای معلولان به ویژه افراد نابینا و کم بینا فراهم شود.

رحیم تکاملی، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان گیلان نیز، اظهار کرد: بهزیستی گیلان ۴۵۰۰ معلول بینایی را تحت پوشش قرار داده که ۱۰.۵ درصد جمعیت معلولان استان را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ دانش آموز و ۱۷۰ دانشجوی نابینا و کم بینا داریم، تصریح کرد: همچنین ۲۷۰ ورزشکار حرفه ای نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی گیلان قرار دارند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی گیلان ادامه داد: کسانی که نابینا و کم بینا هستند در دنیایی زندگی می کنند که مملو از تفاوت است لذا باید از سایر توانمندی های این قشر استفاده کنیم و مهارت های لازم اجتماعی را به آنان بیاموزیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha