• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98072418042
  • منبع : نمایندگی ایلام

در نشست ستاد اربعین دانشگاهیان با حضور معاون وزیر علوم عنوان شد؛

ضرورت راه‌اندازی قرارگاه اربعین دانشگاهیان در مرز مهران

ضرورت راه‌اندازی قرارگاه اربعین دانشگاهیان در مرز مهران

ایسنا/ایلام در نشست ستاد اربعین دانشگاهیان بر ضرورت راه‌اندازی قرارگاه اربعین در مرز مهران تاکید و عنوان شد: برپایی موکب کمترین کار دانشگاهیان برای اربعین است و باید به فکر کارهای بزرگ در این زمینه بود.

به گزارش ایسنا، «غلامرضا غفاری»  در نشست ستاد اربعین دانشگاهیان استان کرد: اربعین ظرفیت و سرمایه‌ بزرگی است که نتیجه دوستی و حب اهل بیت است و امروز همه‌ی اصناف و گروه‌ها را گرد هم آورده و وحدت دانشگاهیان حول این محور بسیار ارزشمند و مبارک است.

وی بر تدوین سند فرهنگی اربعین دانشگاهیان تاکید کرد و گفت:  این سند می تواند هندسه کار ما را تعریف و مشخص کند و با همراهی و تجارب کسب شده برنامه مدونی در این راستا توسط دانشگاهیان ارائه شود.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دانشگاهیان وظیفه‌ی متفاوتی نسبت به آحاد مردم جامعه دبه دلیل جایگاه نخبگی دارند، تصریح کرد:یکی از انتظاراتی که از دانشگاه در این زمینه می‌رود معرفت‌آفرینی در این زمینه و انجام کار پژوهشی دقیق در این عرصه است.

غفاری با تاکید بر اینکه اربعین نمود جهانی دارد و جهان ما در قاب اربعین می‌بیند به همین دلیل حساسیحت این کار بالاست، ادامه داد: باید با نگاه و کنش عالمانه بهانه را از دست کسانی که نمی‌خواهند این عظمت را ببینند گرفت.

غفاری در خصوص تامین زیرساخت ها نیز گفت: با وجود تلاش‌های فراوان برای توسعه زیرساخت‌ها ،این اقدامات کفایت نمی کند و با توجه به شرایط مرزی مهران و مجموعه استان و همچنین ظرفیت شناوری که در حال تردد است باید زیرساخت‌های بیشتری تامین شود.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس دانشگاه ایلام مبنی بر  راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی اربعین در مرز مهران ، تصریح کرد: می توان با شریک‌سازی این فضا را ایجاد کرد و اگر دانشگاه‌ها سرانه‌ای را برای این موضوع در نظر بگیرند می توان این اردوگاه را در یک یا چند نقطه راه‌اندازی کرد.

غفاری تاکید کرد: این اردوگاه نه تنها در ایام اربعین بلکه در طول سال می‌تواند و ایام میزبان آحاد دانشجویان و فرهنگیان باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر «محمد علی‌اکبری» رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: راه اندازی اردوگاه فرهنگی دانشگاه ایلام برای انجام فعالیت های فرهنگی در مرز مهران ضروری است و  در صورت ایجاد چنین فضایی در مهران نه تنها در ایام اربعین بلکه در طول سال می‌توان از ظرفیت این فضا استفاده کرد و آن را در اختیار همه دانشگاهیان کشورقرار گیرد.

وی گفت:امروز مرز مهران به عنوان مرز اول تردد زائران شناخته شده است و در صورت راه اندازی قرارگاه اربعین و اجرایی شدن آن در مهران دانشگاهیان می‌توانند از ظرفیت آن در طول سال استفاده کنند و در طول سال محل اعزام دانشگاهیان به عتبات باشد.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: با توجه به ماموریت دانشگاه نسبت به اربعین بین همه دانشگاهیان استان تقسیم کار شده و برپایی موکب های خدمت رسانی به زائران هم در مرز مهران و هم در شهر ایلام همچنین اعزام دانشجویان به این موکب ها صورت گرفته است.

علی‌اکبری افزود: از دیگر برنامه‌های دانشگاه ایلام برگزاری سوگواره شعر کردی شین است که با استقبال خوبی در سطح استان روبرو شد و در کنار این سوگواره نیز نمایشگاه نقاشی «ئه سر» نیز برگزار و مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین «غلامرضا غیاثی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان نیز با تبیین جایگاه اربعین و تاکید بر ضرورت سند فرهنگی این رویداد بزرگ گفت: برپایی موکب کمترین کار دانشگاهیان برای اربعین است و باید به فکر کارهای بزرگ در این زمینه بود.

«محمد هادی عسکری» مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این نشست گفت: مصوبه این نشست تدوین سند فرهنگی اربعین دانشگاهیان  است که امیدواریم هرچه زودتر تدوین شود.

انتهای پیام

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha