• یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98072820031
  • خبرنگار : 50024

رئیس موسسه آموزش علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی:

دانشجویان به آموزش‌های مهارتی تمایل پیدا کرده‌اند

دانشجویان به آموزش‌های مهارتی تمایل پیدا کرده‌اند

ایسنا/البرز رئیس موسسه آموزش علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: هر چند تعداد دانشجویان کشور کاهش یافته ولی علاقه افراد از سمت آموزش‌های نظری به آموزش‌های مهارتی سوق پیدا کرده و همین باعث شده مراکز علمی کاربردی در جذب دانشجو موفق عمل کنند.

محمد علی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ۴۷ مرکز علمی کاربردی در استان‌های مختلف راه اندازی کرده که در برخی استان‌ها مثل کرمان بیش از یک مرکز فعال داریم.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به جز بوشهر و یزد در تمامی استان‌های کشور مرکز علمی کاربردی دارد و خبر خوش این است که مجوز راه اندازی مرکز بوشهر اخذ شده و مراحل اداری آن در حال انجام است.

وی گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته شاهد کاهش جذابیت تحصیلات تکمیلی برای افراد هستیم، به همین دلیل جهاد دانشگاهی به دنبال آن است که به جای افزایش مراکز علمی کاربردی بر کیفی‌سازی آموزش‌ها تمرکز کند.

این مسئول تصریح کرد: هر چند تعداد دانشجویان کشور کاهش یافته، ولی علاقه افراد از سمت آموزش‌های نظری به آموزش‌های مهارتی سوق پیدا کرده و همین باعث شده مراکز علمی کاربردی در جذب دانشجو موفق عمل کنند.

وی گفت: به دنبال کیفی سازی مراکز علمی کاربردی هستیم و در حوزه کمی هم بیشتر بر روی افزایش تجهیزات و اجرای فازهای توسعه‌ای تمرکز می‌کنیم.

گودرزی در ادامه خاطرنشان کرد: البرز جزو کلان استاهای کشور است و به دنبال توسعه مرکز علمی کاربردی آن هستیم و اگر لازم باشد مرکزی در جوار مجموعه تحقیقاتی هلجرد راه اندازی می‌کنیم تا پیوند علم و صنعت را در این استان تقویت کنیم.

وی با اشاره به رایزنی برای اضافه شدن برخی رشته‌های کارشناسی ارشد به مراکز علمی کاربردی اضافه کرد: در صورت توافق، این دوره‌ها در رشته‌های محدود و در تعامل با صنعت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha