• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۲۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98072921587
  • خبرنگار : 50203

شریعتمداری:

آذراب با پشتوانه ۱۰۵۰ میلیاردی نباید مشکل پرداخت حقوق داشته باشد

آذراب با پشتوانه ۱۰۵۰ میلیاردی نباید مشکل پرداخت حقوق داشته باشد

ایسنا/مرکزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت آذراب با پشتوانه ۱۰۵۰ میلیارد تومانی نباید تحت هیچ شرایطی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلی مواجه باشد.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت برنامه عمل اشتغالزایی ویژه‌ای را برای روستائیان و عشایر در بخش‌های زیر 10 هزار نفر و روستاها آغاز کرده است که بر مبنای آن 1.5 میلیارد دلار با تبدیل به نرخ ارز نیمایی و ارز 4200 تومانی در اختیار کارآفرینان سطوح مختلف این مناطق قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی، افزود: در این جلسه گزارشی از عمکلرد استان در زمینه استفاده از این منابع ارائه شد که بر این اساس در مجموع بیش از 70 درصد اعتبارات اختصاص یافته به این استان در طرح‌های مختلف کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی جذب شده و امیدواریم همین روند با قوت در آینده استمرار یابد.

وی از اختصاص اعتباراتی به استان مرکزی از محل منابع متمرکز به منظور تأمین کسری احتمالی تا زمان تصویب مصوبه اصلاحیه جدید مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امروز از دو طرح اشتغالزایی روستایی نیز بازدید شد که خوشبختانه یکی از این طرح‌ها که به تولید مواد غذایی مورد مصرف میگو و آبزیان می‌پردازد بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. طرح دیگر نیز مربوط به پرورش ماهیان قزل‌آلاست که خوشبختانه این طرح نیز امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شریعتمداری بیان کرد: تمامی این طرح‌ها با منابع صندوق و با نرخ‌های مناسب در اختیار متقاضیان قرار گرفته است که خوشبختانه توانسته‌اند در سطح کشور روند رو به رشدی را در زمینه راه‌اندازی این گونه طرح‌های اشتغالزایی ایجاد کنند. مدت دریافت این وام‌ها و بازپرداخت آنها به صندوق توسعه در حدود ۹ سال است که این بازپرداخت پس از دوره تنفس سه ساله آغاز می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه میزان آلودگی‌های ناشی از صنایع در استان مرکزی و بخصوص در اطراف شهرستان اراک از حد استاندارد بالاتر بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه در طول سالیان گذشته و با پیگیری مستمر دستگاه‌های اجرایی استان و شخص استاندار، میزان آلایندگی در اراک و شازند به یک سوم میزان گذشته تقلیل پیدا کرده که این مهم نشان می‌دهد مجموعه صنعت کشور اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است. پالایشگاه و پتروشیمی امام خمینی(ره) شهرستان شازند و آلومینیوم اراک از جمله صنایعی هستند که با اقدامات اساسی خود در جهت حفاظت از محیط زیست توانسته‌اند میزان آلایندگی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و خدمات خوبی را این حوزه ارائه دهند.

شریعتمداری شرکت آذراب را یکی از شرکت‌های اصلی و مهم کشور در حوزه صنعت عنوان کرد و افزود: علیرغم همه افت و خیزهایی که این شرکت از حیث مالکیت و خصوصی‌سازی طی کرده است، بیش از 450 میلیارد تومان خروجی در دست اجرا دارد و قریب به 600 میلیارد تومان نیز پروژه در دست تنظیم قرارداد در اختیار دارد، در مجموع این ۱۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار پشتوانه خوبی برای شرکت آذراب است و نشان می‌دهد که چنین شرکتی در حوزه صنعت کشور به خوبی می‌تواند ایفای نقش کند.

وی با تاکید بر اینکه چنین شرکتی با این حجم از اعتبارات نباید تحت هیچ شرایطی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلی مواجه باشد، اظهار کرد: حتما وجود چنین مشکلاتی به علت تعلل در برخی از فعالیت های جاری شرکت و در نحوه مالکیت و مدیریت آن بوده است که بر اساس جلسه امروز با مسئولین این شرکت و بانک کشاورزی مقرر شد تا حقوق عقب افتاده کارگران این شرکت منهای حقوق مهرماه به زودی به حساب کارگران واریز شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم بر اساس پیگیری‌های استاندار مرکزی و نمایندگان استان، وزارت صنایع، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی، مسئله مالکیت شرکت آذراب با تثبیت خوبی مواجه شود و بدین ترتیب این شرکت بتواند در راه رشد و تعالی خود گام بردارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرایط شرکت هپکو نیز به مانند وضعیت شرکت آذراب است، گفت: علت اصلی بروز مشکلات شرکت هپکو نیز به بحث مالکیت و تغییرات مکرر آن برمی‌گردد که خوشبختانه با هماهنگی‌های خوبی که اخیرا بین دولت و مجلس صورت گرفت مالکیت این شرکت مجددا به سازمان خصوصی‌سازی برگشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امروزه ما نیازمند نوسازی ناگان ماشین‌آلات راهسازی کشور هستیم، باید شرکت هپکو نیز با قدرت گذشته به کار خود ادامه دهد؛ ما در آینده به این شرکت نیاز خواهیم داشت، همچنین از این پس انتقال مالکیت شرکت‌های صنعتی نیز باید با در نظر گرفتن توانایی‌های مالک انجام شود تا از بروز مشکلات این چنینی در آینده جلوگیری شود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه با توجه به وظایفی که در حوزه روابط کار و حفظ حقوق کارگران بر عهده دارد مسیر خصوصی‌سازی و انتقال مالکیت شرکت‌های صنعتی را به دقت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha