• چهارشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98080100119
  • خبرنگار : 50059

خام فروشی ممنوع

خام فروشی ممنوع

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: در کشور مخازن و ذخایر خوبی داریم که به دلیل خام فروشی با کمترین درصد بهره‌وری از دست می‌رود لذا باید جلوی خام فروشی گرفته شود.

سید ابوالحسن نائینی - رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) - در  گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نمایشگاهی با حضور صنایع کوچک و متوسط استان به‌منظور احصاء نیازهای آن‌ها جهت ورود دانشگاه‌ها و مراکز عملی در حل آن نیازها اظهار کرد: مشکلاتی از منظر تولید برخی از اقلام در کشور وجود دارد که دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از مراکزی که می‌توانند در این راستا مؤثر واقع شوند، می‌توانند به حل این مشکلات کمک کنند. 

وی افزود: حضور نخبگان دانشگاه‌ها و مراکز علمی می‌تواند در این فضا بسیار کارگشا باشد، ازاین‌رو اگر از ایده‌ها و افکار آن‌ها حمایت شده و انگیزه لازم در آن‌ها ایجاد شود می‌توانند قدم‌های بسیار خوب و مثبتی را بردارند.

نائینی با اشاره به وجود مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: نخبگان و نمایندگانی از این دانشگاه از نمایشگاهی که در مردادماه برای شناسایی مشکلات صنایع کوچک استان برگزار شد، بازدید کرده و ایده‌های خود را برای حل این مشکلات مطرح کردند. 

این مسئول تصریح کرد: پرورش این ایده‌ها و تبدیل آن به یک محصول زمان‌بر است بااین‌حال حمایت خود را از آن‌ها خواهیم داشت تا بتوانند در این راستا توفیق لازم را به دست آورند. 

وی با اشاره به اینکه طی بررسی‌های صورت گرفته بیشتر مشکلات صنایع ما در حوزه مواد اولیه است، ادامه داد: باید به سمت ساخت و تولید تکنولوژی داخلی رفت و دستگاه‌ها و ادوات موردنیاز را در کشور توسط متخصصان داخلی ساخت.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تأکید کرد: در کشور مخازن و ذخایر خوبی داریم که به دلیل خام فروشی با کمترین درصد بهره‌وری از دست می‌رود لذا باید جلوی خام فروشی گرفته شود.

وی با اعلام اینکه در چند سال اخیر حرکت‌های خوبی در سطح خودکفایی کشور صورت گرفته است، گفت: در مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اقداماتی در این راستا انجام‌شده اما از آنجا که اکثر آن‌ها تقریباً نوپا هستند برخی از این ایده‌ها به محصول اولیه و نمونه تبدیل شده است. 

نائینی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز است سرمایه‌گذار در این حوزه ورود پیدا کرده و از سوی دیگر دانشگاه‌ها، مسئولان و دولت‌مردان حمایت بیشتری از ایده‌های نخبگان کنند تا به‌واسطه آن شاهد ایجاد اشتغال بیشتر شده و به خودکفایی در حوزه‌های مختلف دست‌یابیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha