• سه‌شنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۸ / ۰۵:۱۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98081307755
  • خبرنگار : 71640

یک حقوقدان:

به جای تبلیغ چندهمسری چرا شرایط ازدواج مجردها را فراهم نمی‌کنید؟

به جای تبلیغ چندهمسری چرا شرایط ازدواج مجردها را فراهم نمی‌کنید؟

یک وکیل دادگستری با چندش آور خواندن تبلیغ چند همسری گفت: چرا به جای تبلیغ چند همسری شرایط را برای ازدواج مجردها فراهم نمی‌کنید؟

نعمت احمدی در گفت‌وگو با ایسنا و در واکنش به تبلیغات چند همسری که این روزها باب شده است، گفت: اگر شما به استناد قانون حرکت کنید، قانون تعدد زوجات را پذیرفته و تا ۴ همسر را مجاز شمرده است، پس تعدد زوجات خلاف قانون نیست و قانون آن را به عنوان یک اصل کلی پذیرفته است، اما فی‌الواقع اکنون درد مردم، جامعه و معضلات زنان ما این نیست.

این حقوقدان با بیان اینکه «از نظر عملی امکان پیاده شده همان چهارهمسری که قانون گفته است نیز وجود ندارد» افزود: یک فرد می‌تواند چهار همسر داشته باشد اما باید میان آن‌ها عدالت را رعایت کند و از نظر اقتصادی نیز اداره‌شان کند که البته امکان تحقق آن به لحاظ اقتصادی نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلات حاصل از چند همسری گفت: سوابق نشان می‌دهد خانواده‌هایی که دچار این بلا شده‌اند و قضیه دو همسری پیش آمده است، استحکام ازدواج اول بهم خورده است و رقابت و دشمنی بین فرزندان حاصل از دو ازدواج به وجود آمده است و پرونده‌های عدیده‌ای نیز دراین زمینه وجود دارد.

این وکیل دادگستری در پایان با بیان اینکه «تبلیغات چند همسری کج سلیقه‌ای است» خاطرنشان کرد: در جامعه تنها دو گروه مردان متاهل و زنان مجرد وجود ندارند. مردان مجرد هم هستند. باید شرایط را برای مردان مجرد فراهم کنیم که مردان مجرد بتوانند ازدواج کنند، نه اینکه برای هوس مردان متاهل و پا به سن گذاشته که شرایط اقتصادیشان تغییر کرده امکانات را فراهم کنیم و بگوییم آن‌ها می‌توانند زن بگیرند.

احمدی با چندش آور خواند تبلیغ چندهمسری گفت: گفت: امروزه که شهرها گسترش ارتفاع پیدا کرده‌اند و خانه‌ها به متراژ ۶۰-۷۰ متری رسیده‌اند، چطور می‌توان از چند همسری صحبت کرد؟ در گذشته یک خانه بزرگی بود و سه چهار نسل خانواده درآن زندگی می‌کرد اما اکنون امکان تحقق آن نیست که در زندگی شهری و امروزی چنین شرایطی را به وجود آورید.

این وکیل دادگستری افزود: آیا در حال حاضر خواسته زنان مجرد این است که آقا بالاسرداشته باشند یا اینکه می‌خواهند تشکیل زندگی دهند؟ اصل مطلب هم این است که ببینیم درصد مردان و زنان مجرد چقدر است؟ آیا همه ماجرا فقط این است که ما بیاییم زنان مجرد را از چاله دربیاوریم و در چاه بیندازیم؟

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیرتبلیغات چند همسری  در برخی رسانه‌ها انجام شده است و انتشار یک پوستر برگزاری کارگاه‌های آموزشی «مهارت‌های ارتباطی خانواده‌های چند همسری» در فضای مجازی، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۰۹:۳۸

فکر میکنید صدای شما را میشنوند.؟؟ برای ازدواج مجرد ها برنامه تشویقی بگذارید. معافیت سربازی - اشتغال- خانه ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۰:۲۱

برادر من عقد کرده و الان سه ماهه دقیق از این بانک به اون بانک هست تا وام ازدواج بگیره. چهارتا ضامن کارمند میخوان و هرکدام دسته چک و سفته بدن. با هزار بدبختی امروز قراره با ضامن های که جور بودن و کارمند نبودن و لطف یک خانواده شهدا که اونم ضامن بشه یک عدد وام رو بهش بدن. بیخیال وام همسر شده و فقط مال خودش رو میخواد بگیره

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۰۱

افرادی که چندهمسری را تبلیغ می‌کنند، یادگرفته‌اند که کوکورانه بپذیرند، کوکورانه رد کنند، کوکورانه پیروی و کوکورانه عمل کنند. اینان کسان آگاه، دانشجو یا دانشمندی نیستند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۱:۱۴

کسانیکه این سناریوهارا درکشوردنبال می کنند می خواهند نظام خانواده ایرانی راازدرون متلاشی کنند.اینها به ملت ایران خیانت می کنند وباید اعدام شوند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۲:۵۱

برای اینکه متمولان طالب چند همسری هستند و از کاسبان دینی هم استفاده تبلیغی می کنند ولی جوانهای بیکار کشور گناهکارانی قلمداد می شوند که می توانند با عقد با متمولان دچار گناه نمی شوند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۰۷

خبرگزاري دولتي ايسنا يكي بايد به خود شما بگه چرا دولت شرايط ازدواج مجردها رو فراهم نميكنه. نكنه توقع داري قوه قضاييه فراهم كنه...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۲۰

اگر شرایط ازدواج مجردها را فراهم بشود، دیگر به درد این آقایان نمی خورد! اینها فکر خودشون هستند. خوردن بردن حال فقط این مشکل را دارند که باید حل بشه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۲۷

به دریا افتاده می داند مصیبت های طوفان را لطفا شعار ندهید صحبت‌های زنان بدون شوهر که حدود سه میلیون نفرند را هم بشنوید .ممکن است یکی خواهر یا دختر یا همسر سابق شما باشد در این صورت نظرتان تغییر نمی کند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۴

برای اون دسته از خانم هایی که مایلند بعنوان همسر دوم ازدواج کنند که تبلیغ لازم نیست. اینا پای زنان و دختران مجرد رو با هم وسط کشیدند. اینجای کار مشکل داره.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۳:۵۰

انصافا راست میگه دیگه.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۲۹

برای اینکه چند همسری آرزوی جوانها ی مملکت نیست آرزوی متمولان.... هست .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۵:۲۹

هم چندش آور و هم تهوع آور...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۵ ۰۸:۰۴

خاک توسرشون بااین نظریه دادنشون

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۵ ۱۰:۰۲

احسنت به این طرز فکر.شرایط ازدواج جوانها مهیا بشه خداوندخودش برای هریک مرد یک زن قرارداده این چند همسری یعنی سواستفاده کردن مردان کثیف که فقط مریضند وفکرشون ازجای دیگری اب میخوره وگرنه یک مرد خانواده دوست توی این شرایط اقتصادی سخت ازپس یکیش هم یرنمیاد....ممنون.ممنون.ممنون.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۲ ۰۰:۱۸

ایول با این نظریه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۲ ۱۳:۰۱

من زن می خواهم یک عدد کافی است

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۷ ۰۱:۵۷

دولت باید از زنان مطلقه حمایت کنه و در رفاه کامل قرارشون بده تا اون زن تن به هر اجباری نده بجای اینکه بیاد مردم رو به چند همسری دعوت کنه