• یکشنبه / ۱۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 98081911487
  • منبع : معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۳ خبر از هفته کتاب

از تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی تا همایش حقوق نشر

از تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی تا همایش حقوق نشر

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ابراهیم حیدری گفت: این مراسم روز شنبه (۲۵ آبان‌ماه) همزمان با بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: در این مراسم از برگزیدگان ترویج کتاب‌خوانی در حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر می‌شود.

حیدری همچنین از برگزاری کارگاه برای برگزیدگان ترویج کتابخوانی خبر داد و گفت: صبح همین روز کارگاهی با حضور مروجان کتاب‌خوانی برگزار خواهد شد. بعد از مراسم اختتامیه و از ساعت ۱۷ تا ۱۹ نیز مجمع عمومی شبکه مروجان کتاب‌خوان کشور برگزار و درباره برنامه‌های آتی مروجان کتاب‌خوانی و چشم‌اندازهای آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

***

کتاب‌خوانان و کتابداران برتر وزارت نیرو تجلیل می‌شوند

رئیس گروه مرکز اطلاعات علمی، اسناد و کتابخانه‌های وزرات نیرو برنامه‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزرات نیرو در  بیست و هفتمین هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

سحر جوادپور درباره برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب گفت: وزرات نیرو با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در طول سال فعالیت‌های مستمر و فعالی در شرکت‌های زیرمجموعه این وزراتخانه برگزار می‌کند که این فعالیت‌ها در هفته کتاب پُررنگ‌تر و با اشتیاق بیشتری میان این اعضا برگزار می‌شود.

او افزود: اجرای طرح «کتابت را جای بگذار»، ایجاد کتابخانه برای مراجعان وزارت نیرو با ۵۰ عنوان کتاب و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب از جمله این برنامه‌ها هستند. همچنین روز یکشنبه (۲۶ آبان‌ماه) با حضور معاون وزیر نیرو از پنج کتابخوان، ۱۰ کتابدار فعال و مولفان کتاب در شرکت‌ها و موسسات زیرمجموعه وزرات نیرو تجلیل خواهد شد.

جوادپور با اشاره به برنامه بازدید از کتابخانه‌ها در هفته کتاب گفت: بازدید از کتابخانه‌ها دیگر برنامه‌ شرکت‌های زیرمجموعه وزرات نیرو در هفته کتاب است و برای این منظور مدیران و کارکنان شرکت‌های وزارت نیرو روز سه‌شنبه (۲۸ آبان) از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید خواهند کرد.

***

دومین همایش ملی حقوق نشر برگزار می‌شود

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی از برگزاری دومین همایش ملی حقوق نشر در بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

عباس حسینی‌نیک با اشاره به برگزاری دومین همایش حقوق ملی نشر گفت: این همایش از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ روز شنبه (۲۵ آبان‌ماه) در سالن شهید آوینی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از میدان ولیعصر(عج)، ابتدای خیابان دمشق، پلاک ۹ واقع است.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. همچنین فایل پوستر و تیزر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بر روی سایت هفته کتاب به نشانی اینترنتی hafteyeketab.ketab.ir بارگذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha