• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98082213985
  • خبرنگار : 50201

همایش ملی پژوهش های ترجمه ای "قرآن و عترت" در تبریز آغاز به کار کرد

همایش ملی پژوهش های ترجمه ای "قرآن و عترت" در تبریز آغاز به کار کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشکده ادبیات زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: این دانشگاه در روز ۲۲ آبان ماه  میزبان همایش ملی پژوهش های ترجمه ای قرآن و عترت است.

بهلول سلمانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهداف برگزاری این همایش ملی، اظهار کرد: دانشجویان رشته مترجمی دانشگاه آزاد تبریز به سمت کارهای پژوهشی راجع به عترت و کارهای ترجمه ای در حوزه قرآن به زبان انگلیسی سوق داده شدند تا حتی پایان نامه های خود را در این حوزه بنویسند.

وی با بیان اینکه متاسفانه محملی برای عرضه این کارهای پژوهشی در حوزه عترت و قرآن  وجود نداشت، افزود: ما مسئولان دانشکده ادبیات زبان‌های خارجی دانشگاه به این فکر افتادیم  تا در محافل آکادمیک کشور این موضوع جا انداخته شود که می توان هم رشته زبان خواند و هم در حوزه پژوهشهای عترت هم کار کرد و در این حوزه پایان نامه نوشت.

وی تصریح کرد: در سایر نقاط کشور در حوزه های علوم قرآنی ، مهدویت، نهج البلاغه شناسی و حوزه های دیگر کار شده است و از شهرهایی چون قم، مشهد، شمال کشور و دانشگاه‌های دولتی دنبال محملی برای ارائه بودند تا مقالات خود را بفرستند و مطالبشان را بیان کنند و به این دلایل برای نخستین بار به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز این همایش برگزار می شود.

سلمانی با اشاره به استمرار این همایش طی سالهای آینده در این دانشگاه گفت: در مدت 6 ماه فراخوانی که داده شد تعداد 120 عنوان مقاله از دانشگاه‌های مطرح کشورچه دولتی و چه آزاد به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری، تعداد 40 مقاله برای ارائه پذیرفته شد.

وی به محورهای همایش اشاره کرد و یادآور شد: چالش های ترجمه قرآن کریم در سطوح مختلف زبان شناختی به زبان های دیگر، بررسی ترجمه پذیری و ترجمه ناپذیری قرآن کریم از نظر زبان شناختی و علوم دیگر، رویکردهای بین رشته ای در ترجمه قرآن کریم و سایر متون دینی و مذهبی ، روش های و مدل های علمی نقد و ارزشیابی پیشرفته ترجمه قرآن کریم و متون دینی و مذهبی از جمله بخشی از محورهای همایش است.

رئیس دانشکده ادبیات زبانهای خارجی دانشگاه آزاد واحد تبریز بیان کرد: این همایش به مدت یک روز در 22 آبان ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد  تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha