• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98082213989
  • خبرنگار : 71145

۲۳ شهید و بیش از ۷۰ زخمی از آغاز تنش علیه غزه/ شهرهای اسرائیل آماج موشک‌های مقاومت

۲۳ شهید و بیش از ۷۰ زخمی از آغاز تنش علیه غزه/ شهرهای اسرائیل آماج موشک‌های مقاومت

تعداد شهدای فلسطینی در اثر حملات دو روزه رژیم صهیونیستی به ۲۳ شهید و بیش از ۷۰ زخمی افزایش یافت. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) موج تازه‌ای از حملات تجاوزگرانه خود را به نوار غزه از سرگرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است، ارتش امروز دست به تعدادی حمله هوایی به مواضع جهاد اسلامی و نیز مناطق مختلف غزه زد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه از ابتدای تنش ۲۲۰ موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده، گفت، آتشبارهای سامانه گنبد آهنین در منطقه جوش دان دو چندان شده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه غرب غزه در نزدیکی اردوگاه الشاطی را بمباران کردند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو حمله نیز به دو زمین کشاورزی در شهر غزه داشتند.

در ادامه پهپادهای رژیم صهیونیستی منزلی در منطقه شیخ عجلین در غرب غزه را هدف گرفتند. همچنین منزل یکی از فرماندهان گردان‌های القدس در شهر رفح در جنوب غزه بمباران شد.

به گزارش خبرنگار اسکای نیوز نیز در اثر حمله هوایی به موتور سیکلتی در محله الشجاعیه در شرق غزه دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

در اثر حمله رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب غزه دو فلسطینی شهید شدند که به این ترتیب تعداد شهدای فلسطینی به ۲۳ تن افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین نیز در گزارشی آمار شهدای فلسطینی را ۲۳ تن و تعداد زخمی‌ها را بیش از ۷۰ تن اعلام کرد.

در مقابل چندین خمپاره از غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی شلیک شد که باعث شد آژیرها به صدا درآیند. مقاومت فلسطین منطقه نظامی کرم ابو سالم در شرق رفح و نیز یک خودروی نظامی در مرزهای غزه در نزدیکی دیوار حائل را با موشک بالدار هدف گرفت.

گردان‌های شهید ابو علی مصطفی به دفاع و واکنش خود به حملات دشمن ادامه داده و مواضع نظامی دشمن را با خمپاره و راکت هدف گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند، نیروهای اشغالگر موانعی را در مسیرهای داخلی متنهی به منطقه "غلاف غزه" ایجاد کردند. شهید اول خالد معوض فراج ۳۸ ساله یکی از فرماندهان گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی است که در مرکز غزه در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و شهید دوم نیز که هویتش مشخص نیست به بیمارستان الشفاء در غزه منتقل شد.

گردان‌های القدس خبر شهادت فراج را در حمله هوایی اسرائیل در منطقه المغرافه در مرکز غزه تایید کرد.

گردان‌های القدس در بیانیه‌ای همچنین از شهادت علاء جبر اشتیوی یکی از مبارزان این گروه در پی حمله رژیم صهیونیستی در محله الزیتون در شرق غزه خبر داد.

در این بیانیه آمده است: ما در گردان‌های القدس شهادت این رزمنده را تسلیت گفته و می‌گوییم خون شهدا پایمال نخواهد شد.

گردان‌های القدس و گردان‌های المجاهدین بیانیه نظامی مشترکی را صادر و اعلام کردند شهر اشغالی عسقلان و سدیروت را با ۲۰ موشک گراد هدف گرفتند.

گردان‌های القدس همچنین اعلام کرد، قدس، تل‌آویو، نتیفوت، اشدود و الخضیره را با ده‌ها موشک هدف گرفتند.

روزنامه معاریو نیز نوشت، تعداد زخمی‌های اسرائیلی به ۴۶ تن رسید، همچنین سه منزل در جنوب اسرائیل خسارت دیدند.

شب گذشته نیز روسای شوراهای شهر در شهرک‌های اطراف غزه با فرماندهی جبهه داخلی نشست برگزار کردند و توافق شد تمام مدارس طی امروز (چهارشنبه) تعطیل باشند.

به گزارش شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، مئیر بن شبات مشاور امنیت قومی به وزیران کابینه امنیتی مدعی شده حماس پیام‌هایی را به اسرائیل از طریق مصر فرستاده مبنی بر اینکه نمی‌خواهد تنشی در غزه را شاهد باشد.

شبات به وزیران تاکید کرد، بعد از تشییع پیکر بهاء ابو العطا فرمانده برجسته گردان‌های القدس طرف مصری با حماس و جهاد اسلامی در تلاش برای آرام کردن اوضاع وارد مذاکره شد و پاسخ حماس این گونه بود.

جنبش حماس نیز از زبان فوزی برهوم سخنگوی این جنبش اعلام کرد، ممانعتی با مداخله هر طرفی برای پایان دادن به تجاوزارت رژیم صهیونیستی نمی‌بیند.

برهوم افزود، اگر اشغالگران دایره خصومت و تجاوز را ببینند درخواهند یافت مقاومت راهکارهای زیادی دارد و اتاق مشترک همانند گروهی برای پاسخگویی عمل می‌کند. مقاومت تمام معادلات دشمن را به هم خواهد ریخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha