• چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98082214844

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس:

ایمان مردم فارس فرصت توسعه مذهبی ذیل دولت قرآن را فراهم کرد

ایمان مردم فارس فرصت توسعه مذهبی ذیل دولت قرآن را فراهم کرد

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ایمان تاریخی مردم این استان فرصتی برای توسعه مذهبی ذیل دولت قرآن فراهم کرده است.

سید احمد احمدی‌زاده شامگاه چهارشنبه ۲۲ آبان در آیین نخستین همایش سراسری دولت قرآن با بیان اینکع فارس مردمانی اهل ایمان دارد، گفت: جای جای این سرزمین اثر ایمانی و در گوشه گوشه شیراز، یابود اهل ایمان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: شیراز دو شاعر در خود جای داده، یکی حافظ که حافظ قرآن و قرآن پژوه بود و دیگری سعدی علیه الرحمه که دل بسته نبوت و آیات قرآنی بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: با این حال شیراز بیش از اینها دارد، چرا که سومین حرم اهل بیت(ع) به شمار می‌رود و یکی از شایسته ترین فرزندان پیامبر(ص) را در خود جای داده است.

احمدی‌زاده با بیان اینکه مردم فارس علاوه بر اینکه دل در گرو ایمان دارند، سعی در تولید و سازندگی داشته اند و فارس امروز از منابع مهم اقتصادی ایران محسوب می شود، عنوان کرد: همایش دولت قرآن فرصتی برای اندیشیدن پیرامون این موضوع است که چگونه می‌توان قرآن را زیربنای توسعه قرار داد؟

او خاطرنشان کرد: در زمانی که دشمن با ابزارهای تحریم به مقابله با ملت ما پرداخته، دولت قرآن فرصتی برای مقاومت و رهایی ایجاد کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین با بیان اینکه حافظ پیوندی عمیق با قرآن داشته و دل در گروه رهایی دارد، گفت: حافظ تنها شاعر و عارف نبود که شاعری اهل دل بود که در مقابل دنیا زدگان، زبانی برنده داشت.

نخستین همایش ملی دولت قرآن با محوریت بازگشت به قرآن با همکاری نهاد نمایندگی ولی‌فقیه، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی، جهاددانشگاهی، اداره کل آموزش و پرورش، مرکز اسناد و کتابخانه ملی و صدا و سیمای مرکز فارس و دانشگاه شیراز و شهرداری شیراز و انجمن عرفان اسلامی ایران، به میزبانی شیراز، امشب آغاز به کار کرد و فردا پنجشنبه ٢٣ آبانماه نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha