• یکشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98082616977
  • خبرنگار : 50167

استاندار عنوان کرد

کاهش نرخ بیکاری در زنجان

کاهش نرخ بیکاری در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در سال‌جاری بیمه بیکاری افراد از ۳۵۶ نفر به ۴۲ نفر رسیده است.

فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید جلسات هماهنگی را با یکدیگر داشته باشند و تنها به منفعت شخصی خود و حوزه خود فکر نکنند، زیرا در غیر این صورت مسائل قابل حل نخواهد بود.

وی در رابطه با وثیقه‌های موجود در بانک‌ها، افزود: وثیقه‌هایی که در بانک‌ها وجود دارد، وثیقه‌هایی است که در برخی موارد در چارچوب قانونی قرار دارد و برخی نیز در این چارچوب قرار ندارد.

این مسئول در رابطه با علل تشکیل ستاد تسهیل، تصریح کرد: هدف ستاد تسهیل، حمایت از واحدهای تولیدی و واحدهای نیمه تعطیلی که توان عدم تعطیل دارند، بوده که این موارد باید در چارچوب قانون باشد.

حقیقی ادامه داد: باید نقص‌های موجود در این زمینه حل شده و افراد واجد شرایط معرفی شود و افرادی که به دنبال تولید نیستند، شناسایی شده تا تسهیلات به آنان ارائه نشود. سرمایه‌گذاری که قصد تولید و سرمایه‌گذاری ندارد، نباید در کارگروه حضور داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان اظهار کرد: باید موضوع‌هایی همانند وثیقه گذاشتن مکان اجرای طرح، آزاد کردن ملک مازاد وثیقه نیز مورد بحث قرار گیرد، زیرا وثیقه گذاشتن مکان اجرای طرح باید مشخص شود و در این زمینه راهکارهایی تعیین شده و نباید به بنگاه‌هایی که ارزش ندارند، وام تعلق گیرد.

وی افزود: موضوع گلخانه‌ها، بسیار مهم است و در این زمینه باید از گلخانه‌ها استعلام گرفته شود تا به این بخش ضربه‌ای وارد نشود. باید منابع خوب موجود در شرکت‌ها معرفی شود.

این مسئول در رابطه با حدود اختیارات، تصریح کرد: اختیارات بانک‌ها باید افزایش پیدا کند که در این رابطه پیگیری‌های لازم انجام شده است و در رابطه با بانک‌های قرض‌الحسنه نیز باید اطلاعات دهند و درصدی از مطالبات آنان نیز باید صرف توسعه استان شود.

استاندار زنجان اظهار کرد: باید اشتغال ایجاد شده، حفظ شود؛ به این معنی که سرمایه در گردش باید با هم ارتباط داشته باشند و باید مصوباتی داشته باشیم تا از مصوبات بی‌ثمر جلوگیری شود تا اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha