• دوشنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۸ / ۰۲:۴۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98082617159
  • خبرنگار : 71282

بهبود فضای کسب و کار نیازمند اتصال به بازارهای جهانی

بهبود فضای کسب و کار نیازمند اتصال به بازارهای جهانی

معاون اشتغال وزیر کار معتقد است بخش قابل توجهی از فضای کسب وکار تحت تاثیر اتصال به بازار جهانی است و هر چه فضای تعامل و ارتباطات بین‌المللی اقتصاد بیشتر شود فضای کسب و کار کشور نیز بهبود می‌یابد.

عیسی منصوری در گفت وگو با ایسنا، درباره دلیل ارتقای رتبه جهانی کسب و کار ایران گفت: در خصوص ارتقای رتبه جهانی کسب و کار ایران دو مساله است اول اینکه ما فکر می‌کنیم علاوه بر اقدامات کلی که برای بهبود فضای کسب و کار به صورت عام صورت می گیرد زمان آن رسیده که ذیل سیاستهای انتخابی، فضای کسب و کار اختصاصی رشته ها را بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: مثلا وقتی می‌گوییم صنعت منسوجات و پوشاک جزو رسته‌های منتخب ما است باید فضای کسب و کار اختصاصی این رشته را بهبود ببخشیم و این کار را بعد از اینکه سیاست مذکور به تصویب رسید دنبال خواهیم کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار افزود: دوم اینکه بخش قابل توجهی از فضای کسب وکار تحت تاثیر اتصال به بازار جهانی است و به دلیل محدود شدن این ارتباط و اتصال، عملا تقاضای بخش خصوصی برای بهبود و بازخوردی که به بخش دولتی می‌دهد تا خودش را باز تنظیم کند کمتر است و عملا در فضای بسته‌ کار می ماند.

منصوری خاطرنشان کرد:به همین دلیل لازم است از مرحله بهبود فضای کسب و کار به معنای عمومی و عام قضیه عبور کنیم و به فضاهای انتخابی برسیم و بر رشته فعالیتهای بهره‌ور تمرکز کنیم که پیشران هستند.

وی معتقد است وقتی فضای ارتباطات بین المللی اقتصاد بیشتر شود به توسعه فضای کسب و کار منجر می‌شود چون تا حد مورد توجهی بازخوردهای بخش خصوصی باعث می‌شود که فضای کسب و کار بهبود پیدا کند.

معاون اشتغال وزیر کار درباره درباره راه اندازی سامانه اشتغال ایرانیان نیز گفت: با وجود آنکه طرح آماده راه اندازی است ولی با یکسری محدودیتها مواجهیم که امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر مدیریت و سامانه را راه اندازی کنیم.

به گزارش ایسنا، در حالی که ایران سال گذشته در شاخص جهانی سهولت کسب‌ و کار رتبه ۱۲۸ را به خود اختصاص داده بود،تازه‌ترین گزارش بانک جهانی درباره بهبود فضای کسب و کار از ارتقای جایگاه ایران با یک پله صعود حکایت دارد. ایران امسال توانست در میان ۱۹۰ کشور جهان و با وجود فشارهای اقتصادی،تلاطم بازارهای داخلی و نوسان نرخ ارز رتبه خود را یک پله بهبود بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۰۳:۰۳

ما کارمون بر پایه اینترنت هست الان که قطع شده کلا شرکت تعطیله.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۰۵:۳۲

شما با قطع نت نان مارو آجر کردید . چرا به مردم دهن کجی میکنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۰۷:۲۱

اینترنت کی وصل میشه ؟ توی این سالها هر وقت اومدیم یک کسب و کار راه بندازیم دولت جلومون رو گرفت .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۰۷:۴۰

خوب اتصال به فضای بین المللی با بستن اینترنت ممکنه؟!!! دسترسی به ایمیل شخصی قطع شده هویت مجازی من نقض شده است. چطور من کارجو رزومه کاری ارسال کنم یا من تاجر من خبرنگار و من ... ایمیل کاری بزنم یا من نوعی کار اداری انجام بدم. این چه شیوه مملکت داری من نمی فهمم.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۰۸:۲۰

ما توی ثبات دسترسی به اینترنت جهانی موندیم. یه حساب بکنید چقدر کارها متضرر شدن و هیچ کس هم جوابگو نیست. توی چند جبهه باید بجنگیم؟ کدوم اتصال به بازارهای جهانی؟

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۰۹:۰۷

اینرنت کی وصل میشه کار و زندگیمون بهم خورده به خدا

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۰۹:۱۶

ما امروز قراره امتحان اینترنتی و انلاین بدیم، لطفا باز کنید و اگه میشه چند روز قبل قطع کردن اطلاع رسانی کنید.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۰۹:۱۱

اینترنت قطع شده،شما حرف از ارتقا رتبه جهانی میزنید! الان تو همین چند روز میدونید چقدر ضرر به تجارت و کسب و کار زده شد؟!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۱۰:۵۸

با امروز سه روزه هیچی درامد نداشتم باید روزی 100 تومن هم اجاره مغازه بدم زن و دو تا بچه هم دارم خرج زندگی اجاره خونه اقساط وام و ... بماند بدون اینترنت هیچ کاری نمیتونم برای مشتری انجام بدم لطفا اینا رو به گوش مسئولین برسونید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۱۲:۳۴

مشکلات اقتصادی چند راه کار ابتدایی دارد . تا شما مشکلات ابتدایی اقتصاد را حل نکنید نمی توانید ارتباطی با خارج از کشور داشته باشید : 1- بودجه ای که به شهرها تعلق می گیرد معمولا به شورای شهر پرداخت می شود. اکثر مصوبات مالی شورای شهر به صورت محرمانه تصمیم گیری و اجرا می شوند . ابتدا باید راهکاری اتخاذ شود تا کلیه مصوبات شورای شهر بصورت علنی در سایت منتشر شوند و مردم بدانند که بودجه ای که برای شهرشان باید خرج می شده برای چه مصوباتی تخصیص داده شده است و آیا این مصوبات اجرا شده است یا خیر . هر شورای شهر و شهرداری بایستی بیلان مالی شفاف در مورد بودجه دریافتی و مخارج انجام شده به مردم (و نه فقط به بازرسین) ارائه کنند. 2- تا زمانی که شفافیت مالی در کشور وجود نداشته باشد حرف زدن از اقتصاد بین المللی هم بی ارزش است. در دنیای اقتصاد تا زمانی که شفافیت مالی هیچ کشوری محرز نباشد، سایر کشورها با آن کشور مراوده مالی نخواهند داشت . من به عنوان یک شهروند می خواهم بدانم که مملکتم چقدر روزانه نفت، گاز، محصولات پتروشیمی، محصولات کشاورزی، منابع معدنی و ... تولید می کند و چه مقدار از آن صادر می شود، چقدر از این پول به صندوق ذخیره ارزی وارد می شود. ما هیچ شفافیت مالی در عملکرد هیچ بخش دولتی و بانکی نداریم . 3- از طریق بانکهای خصوصی و بیمه و صندوقهای سرمایه گذاری اختلاس های بسیار بزرگی در مملکت ما به سادگی رخ می دهد و اکثر این پولهای سیاه از کشور خارج می شوند. این پولها برای خارج شدن بایستی به دلار تبدیل شوند و نرخ تبدیل ارز ایران به دلار در مقاطعی رشد بسیار زیادی خواهند داشت و این خود سبب افت ارزش پول ملی در بازارهای مالی می شود. 4- بسیاری از مخارج زندگی ما با خرج زندگی در کشورهای دیگر برابری می کند و بعضا حتی ما هزینه بیشتری هم پرداخت می کنیم. مثلا هزینه غذا، پوشاک، اتومبیل، مسکن و ... دولت در برخی هزینه ها یارانه پرداخت می کند مثل برق، سوخت و غیره ولی اکثر هزینه های زندگی در ایران بالاست و درآمد ما به ریال است. حال سوال اینجاست که چرا دولت نمی تواند سطح حقوق مردم را افزایش بدهد؟ و سطح درآمد ما به کمتر از یک دهم درآمد متوسط بین المللی رسیده است. علت این است که ما به بازارهای دنیا وصل نیستیم. قبل از همه اینها مسوولین یک سوالی از خودشان بکنند که آیا فکری برای اصلاح درآمد مردم انجام شده؟