• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98082919039
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

مسئله مواد مخدر در حال تبدیل شدن به معضل امنیتی است

مسئله مواد مخدر در حال تبدیل شدن به معضل امنیتی است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی کفت: امروز بحث اعتیاد و مواد مخدر از یک آسیب اجتماعی در حال تبدیل شدن به معضل امنیتی است و هر لحظه ماموران مبارزه در این عرصه در معرض تهدید هستند.

سید علی آقازاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با بیان اینکه اگر در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر تلاش کمتری صورت گیرد، قطعا آثار و عوارض بیشتری خواهد داشت، افزود: در حوزه پیشگیری و درمان هجمه های بسیاری پیش رو است و اگر تلاش های مردم، خیرین و سمن ها نبود شرایط امروز بدتر بود.

وی با تاکید بر اینکه برای وضعیت زنان آسیب پذیر باید یک جلسه خاص و ویژه تشکیل شود، گفت: در سال گذشته هیچ گونه مرگ و میر معتادان به دلیل سرما و فصل زمستان رخ نداد و امسال نیز باید این رویه ادامه یابد. در کنار آماده سازی اماکن جهت اسکان معتادان باید فضای امنی برای وسایل و ضایعات جمع آوری شده توسط معتادان فراهم شود و باید براساس واقعیات با معتادان برخورد شود.

آقازاده با اشاره به بازدید از اماکن و گرمخانه ویژه معتادان به صورت سرزده که امکان تصمیم گیری درست و کارشناسی را فراهم خواهد کرد، تصریح کرد: به هر میزان خانواده ها و مردم از مسائل مرتبط با اعتیاد و مواد مخدر آگاه تر باشد نظارت بیشتری بر فرزندان و جوانان اعمال می شود و می توان ثمره بیشتری را دید.

وی تاکید کرد: ایران از جانب کشورهای اطراف خود از محل مواد مخدر درگیر تهدید است. می توان با آگاه سازی مردم، جامعه را مصون نگه داشت. اگر سیاست های مقابله ای و مبارزه ای صورت نگرفته بود امروز تعداد معتادان زنان اسیب پذیر و زندانیان و ... بیشتر بود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: امروز بحث اعتیاد و مواد مخدر از یک آسیب اجتماعی در حال تبدیل شدن به معضل امنیتی است و هر لحظه ماموران مبارزه در این عرصه در معرض تهدید هستند.

به گزارش ایسنا در این جلسه دکتر حسین بختیاری فرماندار اراک با اشاره به گرمخانه شهرداری که در فصل سرد سال آماده پذیرش معتادان است، گفت: گرمخانه شهرداری اراک ویژه آقایان با ۲۰ تخت تا ۲ سال قبل پذیرای معتادان بود، اما از دو سال قبل تاکنون با وجود اینکه تمامی امکانات بهداشتی و غذایی آماده است استقبالی از آن نشده است. البته تاکنون این گرمخانه توسط بانوان مورد استقبال قرار نگرفته و شلتر بهزیستی بانوان را تحت پوشش قرار داد. امسال بخشی از گرمخانه که ویژه بانوان بود به کانون آرامش کودکان کار اختصاص یافت، اما گرمخانه آقایان اماده پذیرش معتادان در فصل سرد سال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha