• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98082919055
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

آیین پایانی رویداد "کمپ کارآفرینی" در بندرعباس برگزار شد

آیین پایانی رویداد "کمپ کارآفرینی" در بندرعباس برگزار شد

ایسنا/هرمزگان اولین کمپ کارآفرینی با محوریت دریایی و شیلات، کشاورزی، خدمات الکترونیک و گردشگری به همت دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان و با همکاری جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان در آیین پایانی رویداد کمپ کارآفرینی که در جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان با هدف کمک و توسعه به ایده‌های نو، اولین کمپ کارآفرینی با محوریت دریایی و شیلات، کشاورزی، خدمات الکترونیک و گردشگری را برگزار کرده است.

موسی جاودان افزود: در عصری زندگی می‌کنیم که صنایع بزرگ مانند نفت و گاز بسیار آلوده‌کننده و هزینه‌بر هستند، از این روز توجه به کسب‌وکارهای کوچک که می‌تواند سریع شکل بگیرند و هزینه بسیار کمتری نسبت به صنایع بزرگ دارند، بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه سعی خواهیم کرد سالانه حداقل یک الی دومرتبه این کمپ را برگزار کنیم، در طول سال نیز در مرکز مشاوره اشتغال، فضایی برای پرورش و عملی شدن ایده‌ها و ارائه مشاوره برقرار کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به رسالتی که دانشگاه علمی کاربردی دارد تلاش ما بر این است که از دانشجوها و افرادی که ایده‌های مناسب دارند حمایت و در جهت ارتقاء آن‌ها کمک‌رسانی کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان نیز در این مراسم عنوان کرد: رئیس سازمان ورزش و جوانان استان هرمزگان و همچنین معاون وی در برگزاری این رویداد همواره همراه ما بوده‌اند، همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان نیز علی‌رغم مشغله‌های فراوانی که در این فصل دارند و با توجه به اینکه یکی از رویکردهای اصلی این رویداد حوزه گردشگری بوده است همراهی تحسین‌برانگیزی با ما داشته است.

سهیل دادخواه ادامه داد: اگر حتی یک نفر از این جمع ایده خود را گسترش دهد و به یک کارآفرین تبدیل شود قدم بسیار خوبی برداشته‌ایم و این اتفاقات باید ترویج داده شود.

وی تصریح کرد: اگر حتی افراد در این مسیر شکست بخورند اتفاق غیرقابل‌پذیرشی نیست چراکه در سطح جهان کسب‌وکارهای بسیاری وجود دارد که حتی پس از گذشت ماه‌ها و کسب درآمدهای بسیار بالا درنهایت شکست خورده‌اند، پس رویدادی که امروز تمام می‌شود به معنی تمام شدن واقعی آن نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان نیز در این مراسم با بیان اینکه همیشه از حضور در کنار جوانان لذت می‌برم، افزود: انسان مأموریت یافته که ایده‌ها و توانمندی‌هایی که در درونش توسط خداوند نهاده شده را گسترش دهد.

رضا برومند عنوان کرد: بشر همواره به دنبال سعادت و خوشبختی است و تلاش می‌کند که بهترین‌ها را به دست آورد و بسازد.

وی تصریح کرد: در گذشته گفته می‌شد کشورهایی که طلاهای سیاه، سرخ، زرد، آبی و غیره دارند بهترین شرایط را برای توسعه دارند اما امروز داشتن طلاهای گوناگون اهمیتی ندارد و آنچه مهم است این است که کشوری بتواند با استفاده از طلای بی‌رنگ یعنی مغز و ذهن، توسعه و پیشرفت را رقم بزند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار کرد: همواره به دنبال ایجاد شرایط و حمایت از ایده‌های نو مربوط به حوزه گردشگری هستم و اخیراً به دنبال فراهم ساختن فضایی در بندر شهید باهنر بندرعباس برای ارائه صنایع‌دستی و ایده‌های گردشگری هستیم.

به گزارش ایسنا، در آیین پایانی کمپ کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان، مجموع ۱۰ ایده ارائه و درنهایت سه ایده برگزیده شد.ایده‌های مطرح‌شده در این رویداد نرم‌افزار پرستار یاب، تولید و استفاده از پودر گوجه، تور شکم گردی، تور هنری هنر گشت، دکورچی، سبد هوشمند فروشگاهی، مونوریل تندر ایران، باشگاه تفریحی ساحل هرموزگان، شهر سبز و کلبه بودند که در پایان سه ایده دکورچی، تور شکم گردی و پرستار یاب به ترتیب مقام‌های اول، دوم و سوم را کسب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha