• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98082919056
  • خبرنگار : 50165

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان اعلام کرد

اعمال تشویق ۸۵۰ میلیون ریالی در قبوض مشترکان زنجانی

اعمال تشویق ۸۵۰ میلیون ریالی در قبوض مشترکان زنجانی

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: به قبوض مشترکانی که کمتر از الگوی مصرف، برق مصرف کرده‌اند، ۸۵ میلیون تومان بسته تشویقی اعمال شد.

علیرضا علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، در رابطه با حذف قبوض کاغذی برق، اظهار کرد: تابستان امسال بدون خاموشی در زمان پیک‌بار مصرف، گذشت و این مهم بدون همراهی مشترکان در سراسر کشور ممکن نبود.

این مسئول ادامه داد: برای مدیریت مصرف برق و کنترل پیک بار با ۹۲۸ مشترک صنعتی، تفاهم‌نامه منعقد شده که ۴۰۵ میلیارد تومان بسته تشویقی به این شرکت‌ها پرداخت شده است. در این شرکت نیز ۵۶۲۱ مشترک خانگی با توجه به کاهش بار مصرف خود مشمول تشویق شده بودند ۸۵۰ میلیون ریال بسته تشویقی در قبوض این مشترکان اعمال شده است.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۹۵۰ مشترک برق استان الگوی مصرف را رعایت نکردند، گفت: این مشترکان شامل تعرفه‌های افزایشی شدند و امیدواریم که تعداد این مشترکان نیز در استان کاهش یابد.

علیزاده با اشاره به اینکه پیش از مهرماه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و زیرسازی طرح حذف قبوض کاغذی انجام شده است، تصریح کرد: از اول مهرماه نیز دوره استقرار انجام شد و استان زنجان در این زمینه موفق عمل کرده و دو دوره دو ماهه تثبیت در شرکت انجام خواهد شد و اقدامات بعدی در اجرای طرح قبوض سبز در این مدت انجام می‌شود.

این مسئول، استان زنجان را یکی از استان‌های پیشرو در حذف قبوض کاغذی و صدور قبوض الکترونیک دانست و یادآور شد: طرح قبوض سبز، گامی بلند در راستای تحول خدمات دیجیتال و ارائه خدمات غیرحضوری است و شرکت توزیع نیروی برق در این زمینه تلاش می‌کند، تا هر چه بیشتر خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان عنوان کرد: شرکت توزیع برق در زمینه زیرساخت‌های فنی مشکل و کمبودی نداشته و این شرکت، رویکرد ارتقای ارائه خدمات را در دستور کار دارد و تلاش می‌کند تا ۲۴ خدمت توسط شرکت برق به صورت غیرحضوری ارائه شود.

وی با بیان اینکه در طرح ملی قبض سبز نوشت‌افزار دانش‌آموزی از محل صرفه‌جویی در استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: استان زنجان سهمیه خود را در این زمینه انجام داده که این مهم در راستای فرهنگ‌سازی حذف قبوض کاغذی است.

 در ادامه معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه با حذف قبوض برق، ارسال صورت‌حساب حذف نخواهد شد، اظهار کرد: این موضوع بین شرکت‌های خدمت‌رسان منحصر به فرد است.

عبدالله نثار ادامه داد: سالانه در استان زنجان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قبض صادر می‌شود که با این اقدام در طول سال از قطع ۱۹۶ اصله درخت خودداری خواهد شد و ۱۸ هزار تن کاغذ صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۵۱ هزار مشترک برق در استان زنجان وجود دارد، گفت: از این تعداد اطلاعات ۱۳ هزار و ۵۰۰ مشترک جمع‌آوری نشده است، ولی با این وجود ۹۷ درصد مشترکان، قبوض خود را از این پس الکترونیکی دریافت خواهند کرد. همچنین از ابتدای آغاز این طرح تاکنون ۱۹۵ هزار و ۲۸۷ فیش برق تاکنون به صورت الکترونیکی صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه در مجموع ۱۱ روش پرداخت برای قبوض الکترونیکی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شرکت توزیع برق با اپراتورهای تلفن همراه بسته و هزینه ارسال پیامک بر عهده شرکت توزیع برق است و این شرکت ایمیل را نیز می‌پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha