• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98082919199
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری شدیدا گرفتار خشکسالی آب‌شناسی است

چهارمحال و بختیاری شدیدا گرفتار خشکسالی آب‌شناسی است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری شدیدا گرفتار خشکسالی آب‌شناسی است، گفت: باید صرفه‌جویی و مدیریت منابع آب مدنظر قرار گیرد.

شاهرخ پارسا 29 آبان‌ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، اظهار کرد: با بارش‌هایی که رخ داد تا حدودی وضعیت خشکسالی بهبود بخشیده شد، ولی نسبت به دوره 10 ساله همچنان گرفتار خشکسالی هستیم، به طوری که 65 درصد مساحت استان گرفتار خشکسالی است که نگران کننده‌ترین وضعیت مربوط به شهرستان سامان بوده که 100 درصد جمعیت سامان با خشکسالی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری شدیدا گرفتار خشکسالی آب‌شناسی است، گفت: باید صرفه‌جویی و مدیریت منابع آب مدنظر قرار گیرد.

پارسا گفت: وضعیت بارش استان از ماه‌های آذر تا اسفند نزدیک به نرمال خواهد بود، ولی بارش‌ها در بخش جنوبی استان کمتر از نرمال است.

وی بیان کرد: طی امروز و فردا بارش برف را خواهیم داشت که بیشترین بارش‌ها برای نواحی شمالی و کوهرنگ است، استان از روز شنبه و یک‌شنبه در دامنه امواج پایدار قرار خواهد گرفت و تا روز دوشنبه هفته آتی بارش‌های خوبی برای استان پیش‌بینی شده است.

در ادامه مرتضی زمانپور سرپرست مدیرت بحران استان با اشاره به برگزاری مانور دانش‌آموزی 8 آذرماه، اظهار کرد: تاریخ برگزاری این مانور دانش‌آموزی به  6 آذرماه تغییر کرد.

وی افزود: 71.5 درصد از خسارات سیل به استان اختصاص داده شد که باید دستگاه‌های مربوطه نسبت به جذب آن‌ اقدام کنند.

در ادامه علی شهریارپور سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، با اشاره به خسارت 599 میلیارد تومانی ناشی از سیل ابتدای سال، تصریح کرد: از این میزان 249 میلیارد تومان مربوط به بخش زیربنایی، 112 میلیارد تومان مسکونی و تجاری و 238 میلیارد تومان بخش کشاورزی و دامداری است.

وی افزود: تاکنون 89 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار هزینه‌ای و کمک‎‌های بلاعوض، 109 میلیارد و 644 میلیون تومان اعتبارات عمرانی و 47 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به بخش کشاورزی و 86 میلیارد و 740 میلیون تومان به بنیاد مسکن ابلاغ شده است.

در ادامه شهرام ندیمی سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، گفت: در 42 نقطه استان اکیپ‌های راهداری مستقر هستند که 200 دستگاه دولتی و 100 دستگاه استیجاری کار برف‌روبی محورها را در زمان بارش برف انجام می‌دهند، همچنین 30 هزار تن شن و نمک در راهدارخانه‌های استان موجود است.

وی افزود: در مجموع 830 دستگاه برف‌روبی در سطح راه‌های استان مورد نیاز است.

در ادامه ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بیشترین خسارات ناشی از سیل ابتدای سال در بخش کشاورزی مربوط به حوزه زراعی و باغی استان بود.

وی بیان کرد: مجموع پرونده‌های ارسالی به بانک در قالب پرداخت خسارات 650 مورد بود.

غریب با اشاره به اینکه از 52 میلیارد تومان خسارت بخش کشاورزی، 26 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که 12 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به پرونده‌هایی اختصاص یافت که قابلیت پرداخت را داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha