• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98082919323
  • خبرنگار : 50181

استاندار کرمانشاه:

از سند اشتغال استان کوتاه نمی‌آییم

از سند اشتغال استان کوتاه نمی‌آییم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از سند اشتغال استان کوتاه نمی‌آییم، گفت: باید مراقب ریزش احتمالی اشتغال در فصل زمستان باشیم.

هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال استان که عصر امروز(۲۹ آبان) برگزار شد، ایجاد اشتغال را اولویت اصلی امسال استان اعلام کرد و افزود: اگر به این اولویت پایبند نباشیم، خسارت سنگینی برای ما به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: فراهم کردن شرایط ایجاد اشتغال توقع اصلی مردم از ما است که تقاضای زیادی هم نیست.

وی تاکید کرد: البته قطعا اشتغال کاغذی به درد ما نمی‌خورد و باید به دنبال ایجاد اشتغال واقعی باشیم.

استاندار کرمانشاه از هدف‌گذاری کاهش سه درصدی نرخ بیکاری برای امسال استان هم یاد کرد و ادامه داد: برای این منظور باید ۲۰ تا ۲۲ هزار شغل خالص در کرمانشاه ایجاد کنیم.

بازوند با بیان اینکه هدفگذاری که برای اشتغال دستگاه‌ها در سند اشتغال تعیین شده بارها چکش کاری کارشناسی شده عنوان کرد: اگر دستگاهی با سند و مدرک اعلام کند اشتغالی که برایش تعیین شده بیش از ظرفیت و اعتبارات است، پذیرا خواهیم بود.البته این بدان معنا نیست که از سند اشتغال کوتاه می‌آییم.

بازوند همچنین از اشتغالزایی که در دو فصل گذشته در استان صورت گرفته ابراز رضایت کرد و افزود: اشتغالزایی در فصل زمستان کمی دشوار است و حتی امکان دارد با ریزش نیروی کار هم مواجه شویم و باید در این زمینه آماده باشیم.

وی از اینکه خود مردم هم برای ایجاد شغل پای کار هستند یاد کرد و گفت: خوشبختانه نرخ مشارکت اقتصادی در استان بالا است و این یعنی بیکاران جویای کارند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: البته روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها نیز موثر بوده، اما ۳۵ تا ۴۰ درصد هم آورده جیب خود مردم بوده و در برخی طرح ها حتی از ما تسهیلات هم نگرفتند.

وی معتقد است، این گروه از سرمایه گذاران باید بیشتر حمایت شوند زیرا هرچه تسهیلات کمتر پرداخت شود اشتغال پایدارتر خواهد بود.

بازوند با بیان اینکه نمونه این مشارکت مردم را در بازسازی ۳۴ هزار خانه مناطق زلزله‌زده شاهد بودیم، عنوان کرد: در بازسازی ها در کنار سهم ۲۴۴۸ میلیارد تومانی دولت و بانک‌ها، ۳۶۷ میلیارد تومان هم مردم از جیب گذاشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha