• پنجشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98090704581
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

در تفاهم‌نامه امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان؛

بستک به‌عنوان اولین تعاون شهر هرمزگان انتخاب شد

بستک به‌عنوان اولین تعاون شهر هرمزگان انتخاب شد

ایسنا/هرمزگان در تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان که با حضور محمدجعفر کبیری معاون تعاون مقام عالی وزارت و فریدون همتی استاندار هرمزگان به امضاء رسید، شهرستان بستک به‌عنوان اولین تعاون شهر استان هرمزگان انتخاب شد.

محمد کبیری در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: با توجه به تحریم‌هایی که به ملت ایران وارد شده، تعاونی‌ها با توجه به ظرفیت‌های که دارند، توانستند با توسعه خدمات خود به تاب‌آوری جامعه کمک کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۵ تعاون شهر در سطح کشور انتخاب شده و  این موضوع را برای ۳۱ استان نیز در نظر گرفتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: در تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان که با حضور محمدجعفر کبیری معاون تعاون مقام عالی وزارت و فریدون همتی استاندار هرمزگان به امضاء رسید، شهرستان بستک به‌عنوان اولین تعاون شهر استان هرمزگان انتخاب شد. ‌

هادی ابراهیمی افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی و به‌منظور اجرایی کردن مفاد برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور و همچنین در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد رشد و توسعه پایدار به‌ویژه‌ در شهرها، از طریق مشارکت و سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های لازم، این تفاهم‌نامه منعقد شد.

وی اظهار کرد: کمک به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان در قالب بخش تعاونی، ایجاد فضای مناسب برای توسعه کسب‌وکار و کارآفرینی و جذب ایده‌ها در راستای توسعه کسب‌وکارهای جدید با استفاده از ظرفیت طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی، شناسایی مزیت‌های تعاون شهر و انعکاس آن جهت جذب سرمایه‌گذاران جدید در شهرستان بستک، افزایش فرصت‌های شغلی و توسعه شهرستان از طریق توانمندسازی، آموزش‌های مهارتی و تجمیع سرمایه‌های خرد افراد شهرستان و توسعه سطح مشارکت اجتماعی و اقتصادی شهروندان شهرستان در کلیه فعالیت‌های مرتبط با توسعه، از اهداف این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: ارتقاء حمایت‌ها و کمک به تشکیل و توسعه تعاونی‌های تأمین نیاز مرتبط با فعالیت‌های عمده اقتصادی شهرستان، کمک به ارتقای سطح دانش اعضاء، کارکنان، مدیران و بازرسان تعاونی‌ها از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، کمک به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون شهرستان و عرضه محصولات آن‌ها، استفاده از ظرفیت‌های مالی بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، هدایت منابع طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی برای تشکیل تعاونی‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی با رویکرد آمایش سرزمینی و مزیت نسبی تعاون شهرِ بستک و طراحی و ساخت نماد(سنگی) تعاون شهر، کمک به افزایش همکاری لازم مابین دستگاه‌های ذی‌ربط شهرستانی(دستگاه‌های متولی صدور مجوز، آموزش فنی و حرفه‌ای و ...) و پیگیری موضوع طرح "تعاون شهر" در شورای اداری شهرستان بستک از تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان است.

ابراهیمی اضافه کرد: شناسایی خوشه‌های کسب‌وکار کمک به ایجاد تعاونی‌های تأمین نیاز متشکل از تولیدکنندگان و یا مشاغل مرتبط باهدف توسعه برند و صادرات و تأمین نیازهای مشترک آن‌ها، حمایت از هدایت و تخصیص اعتبارات و منابع موردنیاز توسعه تعاونی‌ها با استفاده از ظرفیت طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و سایر طرح‌های اشتغال‌زایی استان، کمک به تشکیل و توسعه تعاونی توسعه و عمران شهرستان، ایجاد هماهنگی لازم جهت تشکیل تعاونی‌های بزرگ به‌ویژه تعاونی سهامی عام و فراگیر ملی و کمک به برون‌سپاری فعالیت‌های دستگاه‌های ذی‌ربط شهرستان هدف به تعاونی‌های بزرگ و توانمند شهرستان به‌ویژه تعاونی توسعه و عمران شهرستانی ازجمله این تعهدات است.

وی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه در شش ماده و یک تبصره و به مدت ۳ سال بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری هرمزگان به امضاء رسید.

به گزارش ایسنا؛ تعاون شهر، شهری است که شهروندان آن با مفهوم تعاون آشنا بوده و عمده فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و تعاملات آن در قالب تعاونی صورت می‌پذیرد و سطح مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی مردمی در آن شهر بالا است. منظور از تعاون شهر، مجموعه کل شهرستان هدف (شامل شهر، بخش و روستاهای تابعه) است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha