• شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98090905388
  • خبرنگار : 50286

تاکید نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس بر تک نرخی شدن قیمت بنزین

تاکید نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس بر تک نرخی شدن قیمت بنزین

ایسنا/کرمان نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در اجرای طرح افزایش قیمت بنزین مناطق فاقد زیرساخت های عمومی از جمله وسائل نقلیه و سیستم گاز نادیده گرفته شده اند.

یحیی کمالی پور در گفت و گو با ایسنا ضمن محکوم کردن حاشیه سازی‌های آشوبگران از مطالبه به حق مردم و یادآوری توصیه های رهبر معظم انقلاب به عنوان فصل الخطاب این ماجرا گفت: دو نرخی و سهمیه بندی بنزین به عنوان یک شوک و اقدام بی سابقه ای است که در شب ولادت پیامبر (ص) به کشور و مردم وارد شد که چندان پسندیده نمی باشد.

وی با بیان این مطلب که از طرفی در جلسات غیر علنی مجلس در بحث افزایش سوخت صحبت هایی شده که قاطبه نماینده گان مجلس با روند افزایش سوخت به این نحو موافق نبودند افزود: بنده به عنوان وکیل مردم و کسی که شناخت کامل از منطقه جنوب کرمان و دیگر مناطق کمتر توسعه یافته دارم جزو اولین نماینده هایی بودم که اظهار نظر کردم چون در جمع بندی نظرات و پیشنهادات مردم مشکلات ناشی از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین همه جوانب زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

کمالی پور با ابراز تاسف از ندیده گرفتن مناطق کمتر توسعه یافته و فاقد امکانات و زیرساخت های عمومی در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین تصریح کرد: متاسفانه اقداماتی که در کشور انجام می شود به صورت کلی است به نحوی که مناطق کمتر توسعه یافته را اصلا در نظر نمی گیرند و پایش آماری کامل و جامعی از جامعه هدف ندارند و امروز در حالی شاهد افزایش غیر متعارف نرخ بنزین هستیم که توصیه به مردم شده است که از گاز CNG استفاده کنند در صورتی بسیاری از مناطق کشور بخصوص جنوب استان کرمان و شهرستان های جیرفت و عنبرآباد فاقد نعمت گاز و گاز CNG هستند .

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در کنار آن چه بیان شده است مسئولان توصیه کردند که مردم به جای تک سرنشینی خودرو ها از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند که در بسیاری از شهرهای کشور و به ویژه منطقه جنوب کرمان هیچ گونه وسیله نقلیه عمومی در اختیار مردم وجود ندارد که مردم بتوانند از آنها استفاده کنند در چنین شرایطی که دولت این کار را کمک به مردم را تلقی می کند به نظر می رسد نابودی تعدادی از مردم را در بخش هایی از کشور به دنبال دارد.

وی با انتقاد از اختصاص سهیمه بنزین به شهرهای برخوردار از مترو، CNG و ...گفت: ما وظیفه داریم به عنوان کسی که درد مردم را لمس می کنیم و صدای آنها را می شنویم، این اعتراضات و مشکلات عمومی ناشی از افزایش نامتعارف قیمت بنزین را به گوش مسئولان برسانیم در غیر اینصورت جفای به کشور کرده ایم. خواه ناخواه مسئولان باید متوجه بشوند که از این تصمیمی که انجام شده است، چند در صد مردم و چه میزان رضاینمندی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از نارضایتی عمومی مردم در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد به علت نبود زیرساخت های جایگزین خبرداد و اظهار کرد: از زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به صورت چهره به چهره از مردم نظر سنجی کردم و متاسفانه یک نفر اعلام رضایت نکرده است و اگر برآیند جامعه همین باشد خواه ناخواه کشور و دولت باید به سمت و سویی برود که رضایتمندی عمومی را داشته باشد و اگر به دنبال انجام یک سری تصمیات و اقدامات رضایتمندی نباشد ارزش و اعتبار نخواهند داشت.

وی با یادآوری دلایل به تاخیر انداختن اجرای طرح سهمیه بندی توسط رئیس جمهور و مسئولان ذیربط ،افزود: اینکه گفته شده است دونرخی کردن قیمت بنزین و سهیمه بندی فسادزا است مثل اینکه یادشان رفته است که دوباره می گویند دولت برای جلوگیری از فساد این تصمیم را اجرایی کرده است و در حال حاضر همین وسایل نقلیه عمومی از جمله تاکسی ها و وانت بارها که در حوزه حمل و نقل کار می کنند قطعا در پاکنیگ های می روند و کارت سوخت آنها به شیوه های مختلف خرید و فروش می شود زیرا میزان درآمد حاصل از فروش سهمیه سوخت به مراتب بیشتر از کار کردن با وسائل نقلیه خودشان است لذا ما مجددا شاهد خوابیدن تاکسی ها و سائل نقلیه دیگر خواهیم بود و این خود فسادزا است.

وی بر تک نرخی کردن قیمت بنزین تاکید کرد و گفت: اگر قرار بود قیمت بنزین را افزایش بدهند باید تک نرخی می شد و حداقل قمیتی را مصوب می کردند که متناسب با شرایط جامعه و وضعیت مردم باشد و همه مناطق را در بر بگیرد.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تردد پر هزینه کارمندان،کشاورزان و مردم را از دیگر مشکلات حوزه انتخابیه اش عنوان کرد و گفت: فاصله بین شهرستانهای جنوب کرمان و فاصله محل زندگی مردم با مزارع کشاورزی هزینه های زیادی را به خانوارها وارد می کند و از طرفی همین الان که مسئولان امر می گویند ما اجازه افزایش قیمت دیگر کالا را نخواهید داد و نظارت می کنیم، اما امروز علی رغم همه تلاش های صورت گرفته شاهد افزایش بی رویه قیمت کالا ها و همچنین کرایه تاکسی ها و ... هستیم.

وی با ابراز نگرانی از مشکلات ناشی از افزایش قیمت بنزین و تاثیر مستقیم این تصمیم بر سفره مردم افزود: واقعا زندگی مردم با این اوضاع متلاطم شده است. مردم ما به اندازه کافی مشکل معیشتی و اشتغال دارند و این اقدام کار درستی نبوده است و از مسئولان هم می خواهیم به جای توجیه، تجدید نظر کنند و برای کاهش مشکلات مناطق فاقد زیرساخت های عمومی چاره اندیشی نمایند.

کمالی پور ضمن توصیه به مسئولان کشور و استان، تامین زیرساخت های تردد عمومی و CNG را خواستار شد و از دولت خواست تا اینکه روند گاز رسانی به جنوب کرمان و شهرستان های جیرفت و عنبرآباد را تسریع کند و گفت: لازم است دولت نسبت به احداث مراکز CNG در جنوب استان پیشقدم شود زیر با شرایط اقتصادی نباید منتظر بخش خصوصی باشیم و همانگونه شرکت پخش فرآوردهای نفتی نسبت به احداث جایگاه سوخت در برخی از مناطق اقدام کرده است باید این مهم را برای کاهش عدم رضایتمندی مردم در دستور جدی کار قرار بدهد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلام بر لزوم توجه کارشناسان و مسئولان امر در بررسی مشکلات و چالش های پیشرو اجرای طرح سهمیه بندی بنزین تاکید کرد و گفت:متاسفانه در نشست های تخصصی کارشناسان به همه موارد غیر از عدم وجود امکانات عمومی در برخی مناطق اشاره می شود و این جای تعجب دارد .

این نماینده مجلس در پایان ضمن قدردانی از حضور به موقع مردم برای خنثی کردن نقشه های شوم دشمنان بیان کرد: همانگونه مردم با دل و جان پای نظام و انقلاب ایستادند انتظار است اگر در روند افزایش قیمت بنزین اقدامی دیگر حادث نشود برای جنوب کرمان و دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد که از سیستم گاز و وسائل نقلیه عمومی بهره مند نیستند، تجدید نظر شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha