• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98091006597

برگزاری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن به میزبانی دانشگاه آزاد فارس

برگزاری سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن به میزبانی دانشگاه آزاد فارس

ایسنا/فارس مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد فارس اعلام کرد که سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور به میزبانی این دانشگاه طی روزهای ۱۲ تا ۱۴ آذر در شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سجاد نیک‌خو یکشنبه ١٠ آذر در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه امروز توجه به معارف در دانشگاه آزاد علاوه بر ساختار شکلی، با تاسیس رشته‌های تخصصی این حوزه نیز باب جدیدی در فعالیت‌های قرآنی باز کرده است، گفت: اکنون و در این بهم پیچیدگی فعلی دنیا، بیش از هر زمان دیگری تمسک به معارف ناب قرآن و عترت ضرورت دارد.

او همچنین با بیان اینکه دانشگاه آزاد در خط مقدم جهاد و در عرصه فرهنگ همواره خوش درخشیده است، افزود: این جشنواره عصاره شرکت ٥٠٠ هزار دانشجو از همه دانشگاه‌های کشور است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد فارس این سطح از مشارکت را نشان دهنده پیوند عمیق دانشجویان با معارف قرآنی دانست و عنوان کرد: این جشنواره سه‌شنبه ١٢ آذر در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم(ص) دانشگاه آزاد واحد شیراز آغاز به کار خواهد کرد و نهایتا در روز پنج‌شنبه ١٤ آذر آیین اختتامیه در جوار حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد فارس نیز در این نشست بیان کرد: در این جشنواره دانشجویان در بخش‌های آوایی، هنری، معارفی، ادبی و پژوهشی با هم به رقابت پرداخته بودند و در آیین اختتامیه نیز منتخبین در بخش آوایی شامل تواشیح، ترتیل، اذان، تحقیق و حفظ قرآن با هم به رقابت می‌پردازند.

مریم زیبایی نژاد یادآور شد که این جشنواره با شعار «گام دوم انقلاب در پرتو قرآن کریم» اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد فارس نیز بیان کرد: بخشی از این جشنواره مربوط به مقاله نویسی و قرآن پژوهی است و افراد برتر نیز مشخص شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فارس با اشاره به فعالیت قرآنی دانشگاه آزاد عنوان کرد: در این زمینه اقدامات خاصی در سطح پایش انجام شده که براساس آن پایان نامه دانشجویان ارشد و دکتری براساس موضوعات مورد نیاز روز نوشته می‌شود.

محمدکاظم کاوه پیشقدم همچنین با اشاره به پژوهش قرآنی متعدد در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ کتاب و  مقاله در حوزه پژوهش‌های قرآنی دانشجوی نوشته شده  که ۳ اثر برگزیده اعلام می‌شود.

او یادآور شد: آیین اختتامیه این جشنواره با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی و دکتر طهرانچی در حرم مطهر شاهچراغ با حضور ۵۰۰ شرکت کننده برگزار خواهد شد.

رئیس اداره کانون‌های قران و عترت دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز با اشاره به شروع جشنواره هنر و ادبیات دینی با مشارکت ۳ هزار ۵۰۰ نفر در کشور عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر به صورت منسجم، از دانشگاه‌های مختلف در این دوره حضور خواهند داشت.

به گفته علی عزتی همچنین در بخش قران و عترت بیش از ۳ هزار نفر از دانشگاه آزاد اسلامی در این دوره جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی افزود: جشنواره ملی قران و عترت شامل فعالیت دستگاه‌های مختلف است که برای دومین بار به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

عزتی با بیان اینکه این جشنواره تنها جشنواره قرآنی است که تمام عقاید و مذاهب دانشجویان را جمع کرده است؛ یاداورشد: جشواره در ۴۲ رشته برگزار شامل ۱۶ رشته آوایی ، ۱۶ رشته بخش هنری ادبی پژوهشی و۹ رشته در بخش مفاهیم قران کریم است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره در سه مرحله برگزار می‌شود، عنوان کرد: در  مرحله مقدماتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در شرکت کردند و نهایتا بیش از هزار و ۲۰۰ نفر و آثار به مرحله بعد راه یافتند که در بخش آوایی ۴۵۰ نفر در بخش کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha