• دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98091107248
  • منبع : نمایندگی همدان

تولید ۲۶۲ هزار تن شیر در همدان

تولید ۲۶۲ هزار تن شیر در همدان

ایسنا/همدان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید ۲۶۲ هزار تن شیرخام در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ۲۶۲ هزار تن شیر خام در استان همدان تولید شده است که تا پایان امسال باید به ۳۹۰ هزار تن برسد.

محمد نظرپور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید شیر خام در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش شش درصدی دارد، افزود: در هشت ماهه سال گذشته ۲۴۷ هزار تن شیرخام در استان همدان تولید شد.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ۳۷۰ هزار رأس دام سنگین و یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک وجود دارد، اضافه کرد: ۳۵۹ واحد صنعتی با ظرفیت ۲۷ هزار رأس شیر خام در استان تولید می‌کنند.

نظرپور با بیان اینکه ۵۳ مرکز جمع آوری شیر خام در استان فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: در استان همدان ۵۳ مرکز جمع آوری شیر با ظرفیت روزانه ۳۱۶ تن شیر را از دامداری‌ها جمع آوری می‌کنند.

وی اشاره به وجود ۴۲ کارخانه فرآورده ‌های لبنی در استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲ کارخانه فرآورده‌های لبنی با ظرفیت جذب ۵۵۰ هزار تن شیرخام در استان وجود دارد که بیش از نیاز استان بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: قیمت شیرخام در مراکز جمع آوری شیر کمتر از ۲۰۰۰ و در کارخانه‌های لبنی ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است که از نظر ما مناسب نیست چرا که با قیمت تمام شده فاصله دارد.

وی بیان کرد: در استان همدان دو زنجیره تولید شیرخام شرکت پگاه و تعاونی تلاشگران  ایجاد شده که از نظام مهندسی کشور مجوز دریافت کرده و در حال فعالیت هستند.

نظرپور با اشاره به فعالیت واحد تولید شیرخشک در همدان، گفت: در استان همدان یک واحد تولید شیرخشک فعالیت دارد که هنوز موفق به دریافت کد IR نشده است و در صورتی که بتواند این کد را دریافت کند می‌تواند وارد معقوله صادرات نیز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha