• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98091208695
  • منبع : نمایندگی زنجان

استاندار زنجان تاکید کرد

استفاده از الگوی همسالان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

استفاده از الگوی همسالان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
عکس از: روابط‌عمومی استانداری زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان به استفاده از الگوهای همسالان برای ترویج مباحث فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ارائه آمار تحلیلی تأکید کرد و گفت: ایجاد سامانه‌های دقیق اطلاعاتی برای برنامه‌ریزی و تنویر اذهان عمومی ضروری است. رشد و پیشرفت فناری‌ اطلاعات به دلیل استفاده از آمار بوده که کیفیت را به داده تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه، زنجان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است، عنوان کرد: زنان زنجانی از لحاظ سلامت جسمی و روانی، سالم‌ترین زنان کشور هستند.

استاندار زنجان در ادامه خطاب به معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، تاکید کرد: در مدت یک ماه شناسنامه کارمندان جوان ادارات تا سن ۳۸ سال حاوی اطلاعاتی همچون سمت، سابقه فعالیت و مدرک تحصیلی استخراج و در یک لیست منسجم ارائه شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های ابهر، ماه‌نشان و ایجرود نیز موظف‌اند مکانی را برای استقرار خانه‌های جوان به اداره‌کل ورزش و جوانان استان معرفی کنند تا نسبت به تجهیز آن‌ها اقدام و مسئولیت هدایت آن‌ها با نظارت ورزش و جوانان به سمن‌ها واگذار شود.

وی به برگزاری نشست با جوانان برای بهره‌مندی از ایده‌های آنان تأکید کرد و افزود: ورزش و جوانان باید با مجمع مشاوران جوان و سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل جلسه دهد تا صدای آن‌ها به گوش مدیران برسد.

حقیقی با اشاره به اینکه باید از شاخص‌های قرآنی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت، ادامه داد: جوان، زبان جوان را بهتر می‌فهمد و باید از الگوی همسالان در ترویج اخلاق و فرهنگ‌های مناسب برای جوانان استفاده شود.

خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: شناسایی توانمندی‌های جوانان و برنامه‌ریزی برای استفاده از این توانمندی‌ها، باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد و دستگاه‌ها در جلسات بعدی به ارائه گزارش در مورد اینکه چه اقداماتی در این راستا انجام دادند، بپردازند.

فرماندار شهرستان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حوزه آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و دولت است، بیان کرد: باید سند آسیب‌های اجتماعی استان که در سال‌های گذشته تدوین شده و اقدامات صورت گرفته در این بخش، مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد و اولویت‌های اصلی برای اقدام اثرگذار استخراج شود.

رضا عسگری یادآور شد: وزیر کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی در ارائه گزارش از وضعیت اغتشاشات اذعان کرد که بیشترین اغتشاشات را در حاشیه شهرها شاهد بودیم و این افراد عموما زیر ۲۵ سال و زیر دیپلم بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha