• پنجشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98091410121
  • خبرنگار : 50163

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان عنوان کرد

سند آمایش سرزمین، سندی برای توسعه همه‌جانبه استان

سند آمایش سرزمین، سندی برای توسعه همه‌جانبه استان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: سند آمایش سرزمین، سندی برای توسعه همه‌جانبه زنجان است.

شهرام طهماسبی در حاشیه بررسی طرح توسعه پایدار منظومه روستایی شهرستان خرم‌دره اظهار کرد: یک پنجم ارزش‌افزوده که در استان ایجاد می‌شود، متعلق به بخش کشاورزی بوده که این امر نیز عمدتا در حوزه روستاها است.

وی با اشاره به این‌که برای توسعه شهرستان‌ها، تهیه آمایش سرزمین با ابعاد شهرستانی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این امر کمک می‌کند تا بتوانیم اسناد بالادستی را برای پیاده‌سازی برنامه‌ها در این مناطق داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان افزود: برای این‌که بتوانیم اثربخشی بیشتری در این زمینه داشته باشیم، سعی شد به یکی از تکالیف مغفول‌مانده از قانون برنامه پنجم توسعه را که بحث منظومه‌های روستایی است، بپردازیم.

طهماسبی با اشاره به برنامه ششم توسعه، ادامه داد: برنامه ششم توسعه تکلیفی را بر دوش استان‌ها در ساماندهی و بهبود اشتغال روستایی قرار داده است که تلاش کردیم، این امر را نیز مورد توجه قرار دهیم‌.

این مسئول با تاکید بر این‌که در حال حاضر استان زنجان ۳ طرح تحول‌آفرین اساسی برای پیشبرد مسائل اقتصادی و اجتماعی استان با نگاه دقیق‌تر و عمیق‌تر پیش می‌برد، ادامه داد: اسنادی نیز برای رفع محرومیت از چهره شهرستان‌ها با رویکرد آمایشی تهیه شده است که به نظر می‌رسد بتواند اثرگذاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: برای زدودن محرومیت از چهره شهرستان‌ها، برنامه‌ها، اسناد و مدارک مطالعاتی مناسبی را در دست داریم که بر اساس آن، بحث محرومیت‌زدایی و فرآیند توسعه را در هر کدام از شهرستان‌ها باید پیش ببریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تاکید کرد: در این مطالعات به دنبال آن بودیم که برنامه‌ها، اهداف و سیاست‌های تعیین‌شده بر اساس چارچوب و محور آمایش باشد؛ همچنین توسعه و تقویت گردشگری، خدمات و پیش‌برد کشاورزی صنعتی، از اولویت‌های این مطالعات است.

طهماسبی با بیان این‌که حرکتی که از این به بعد شاهد آن در شهرستان‌ها خواهیم بود، اجرای اقتصاد به شیوه عملیاتی است، بیان کرد: این حرکت متاثر از اسناد بالادستی و متکی بر دانش و علمی است که در استان زنجان به صورت بومی و به خوبی در اختیار است.

این مسئول با اشاره به این‌که با دانش جدیدی که پیدا می‌کنیم، بایستی رویکردها نیز تغییر یابد و به نوعی از سخت‌افزاری به سمت نرم‌افزاری بتوانیم حرکت کنیم، اطهار کرد: این نرم‌افزار است که می‌تواند به ما کمک کند و روند توسعه را به شکل مناسبی پیش برد.

طهماسبی با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش‌ها به توسعه، ادامه داد: توسعه با تغییر باورها و نگرش‌ها، با آموزش از طریق توانمندسازی و همکاری و مشارکتی که بین همه ذی‌نفعان و مسئولان ایجاد می‌شود، امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha