• یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98091712808
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار کاشان:

۷۳ نفر در کاشان داوطلب نمایندگی مجلس شدند

۷۳ نفر در کاشان داوطلب نمایندگی مجلس شدند

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان گفت: با توجه به اتمام زمان ثبت نام برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، ۷۳ نفر از شهرستان‌های کاشان آران و بیدگل ثبت نام کردند، در حالیکه این رقم برای دوره‌های دهم ۴۶ نفر و برای دوره نهم ۲۴ نفر بود.

علی اکبر مرتضایی قهرودی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های کاشان و آران و بیدگل، ۶۷ نفر آقا و ۶ نفر خانم بودند که این رقم در دوره دهم ۴۵ به یک و در دوره نهم ۲۱ به سه بود.

 وی در مورد میزان تحصیلات ثبت نام کنندگان، گفت: برای این دوره از انتخابات، ۶۹ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۶ نفر با مدرک دکترا یک نفر با تحصیلات کارشناسی و سه نفر هم طلبه حوزه هستند.

 رئیس ستاد انتخابات کاشان تصریح کرد: بیشترین تعداد از ثبت‌نام کنندگان با رقم ۲۱ نفر در گروه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال است، همچنین ۱۵ نفر در گروه سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۲ نفر در گروه ۳۰ تا ۳۵ سال و ۱۰ نفر در گروه ۴۰ تا ۴۵ سال بوده و ۷ نفر در گروه ۵۱ تا ۵۵ سال و پنج نفر در گروه ۵۶ تا ۶۰ سال و همچنین دو نفر در گروه ۶۱ تا ۶۵ و یک نفر هم بالاتر از ۷۰ سال است.

وی اضافه کرد: گروه شغلی داوطلبان انتخابات یازدهم شامل ۲۲ نفر کارمند، ۱۶ نفر فرهنگی، ۱۲ نفر شغل آزاد، هشت بازنشسته، پنج استاد دانشگاه، سه پزشک، دو روحانی، یک وکیل و چهار نفر از سایر گروه‌های شغلی هستند.

 مرتضایی افزود: برای انتخابات مجلس یازدهم ۱۵ نفر از ایثارگران هستند، همچنین ۹ نفر از آنها سابقه داوطلبی انتخابات دوره های قبل را دارند که دو نفر آنها نیز در دوره های نهم و دهم به مجلس راه یافته بودند.

وی تصریح کرد: بعد از پایان مهلت ثبت نام از ۱۷ آذر سابقه داوطلبان توسط هیئت های اجرایی در مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، ثبت احوال، قوه قضاییه و نیروی انسانی بررسی شده و پس از آن به هیئت نظارت شورای نگهبان فرستاده خواهد شد.

سمیع الله حسینی مکارم- معاون سازمان و معاون سابق سازمان میراث فرهنگی و سرپرست شهرداری تهران، سیدجواد ساداتی نژاد- نماینده فعلی و عباسعلی- منصوری نماینده دوره نهم از حوزه شهرستان کاشان از چهره های سرشناس این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha