• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98092417532
  • خبرنگار : 50037

مدیرکل استاندارد استان همدان مطرح کرد

واگذاری تدوین ۴۰ استاندارد ملی به همدان

واگذاری تدوین ۴۰ استاندارد ملی به همدان

ایسنا/همدان مدیرکل استاندارد استان همدان از تدوین و تجدیدنظر استانداردهای ملی و بین المللی خبر داد و گفت: امسال تدوین و تجدیدنظر ۴۰ استاندارد ملی به استان همدان واگذار شده که در دست اقدام است.

محمد مددی یکشنبه ۲۴ آذر در جمع خبرنگاران، با اشاره به اختصاص ۱۲۵ میلیون تومان اعتبار برای تدوین ۴۰ استاندارد ملی در استان، خاطرنشان کرد: این استانداردها در زمینه برق و الکترونیک، موادمعدنی، تجهیزات و فرآورده های نفتی، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، محیط زیست، مکانیک، ساختمان، خدمات و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ شرکت تدوینگر به صورت تخصصی درحال فعالیت هستند و علاوه بر این جمعی از نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان در زمینه تدوین و تجدیدنظر استانداردها به کمک اداره کل استاندارد آمده اند.

مددی پژوهش را رکن اصلی فرآیند تدوین و تجدیدنظر استانداردهای ملی و بین المللی دانست و یادآور شد: استانداردهایی که منابع کاربردی و بنیادی برای تدوین نداشته باشند، به صورت پژوهش محور به سرانجام می‌رسند.

وی در ادامه تصریح کرد: استان همدان در تدوین استانداردهای بین المللی نیز فعالیت داشته و تدوین استاندارد درجه سفیدی سیمان به تیم کارشناسی استان واگذار شده که امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسد و در اختیار ۱۶۳ کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد(iso) قرار بگیرد.

جایگاه‌های سوخت همدان کم‌فروشی ندارند

مدیرکل استاندارد همدان کالیبراسیون(اندازه‌گیری) ۱۹۵۷ نازل جایگاه سوخت در استان را از دیگر اقدامات این اداره کل دانست و یادآور شد: این نازل‌ها کم‌فروشی بنزین ندارند و رانندگان می توانند با اطمینان کامل از جایگاه‌های همدان خدمات بگیرند.

وی با بیان اینکه نازل‌هایی که مطابق با موازین استاندارد نباشند، به طور موقت از چرخه بهره برداری خارج می شوند، تأکید کرد: این نازل ها تا نقص های فنی آنها مرتفع شود، اجازه ارائه خدمات ندارند.

مددی از کالیبراسیون جایگاه های سوخت سی.ان.جی از اول دی ماه خبر داد و اظهار کرد: در این فرآیند ۳۰ درصد نازل های سوخت استان معادل ۱۲۰ نازل کالیبره خواهند شد.

مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به کنترل و بازرسی ۴۰۰۰ ترازو در استان افزود: طی بازرسی های انجام شده، نقص ۲۱ دستگاه محرز شده و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۱۰ دستگاه باسکول نیز در این مدت بازرسی شد که هفت دستگاه با موازین استاندارد مطابقت نداشته و از چرخه خدمات دهی خارج شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha