• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۸ / ۲۳:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98092418216
  • خبرنگار : 50310

معاون بازرسی لرستان تأکید کرد:

لزوم مشارکت اصناف در نظارت و کنترل بازار

لزوم مشارکت اصناف در نظارت و کنترل بازار

ایسنا/لرستان معاون بازرسی لرستان با اشاره به نقش خون شهدا و حضور فعالانه اصناف قبل و بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: اگر اصناف در حوزه‌های تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، نظارت و کنترل بازار حضور داشته باشند خیلی از مشکلات حل می‌شود.

مهدی اصلانی در دیدار با رؤسای اتحادیه‌ها و اصناف با اشاره به این‌که همه ما باید خود را مکلف به اجرای قانون و رعایت انصاف بدانیم، اظهار کرد: در مسئله گران کردن نرخ بنزین بی‌توجهی‌هایی انجام شد که اگر رعایت می‌شد کشور دچار مشکل نمی‌شد.

وی با اشاره به نقش خون شهدا و حضور فعالانه اصناف قبل و بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف، عنوان کرد: اگر اصناف در حوزه‌های تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، نظارت و کنترل بازار حضور داشته باشند خیلی از مشکلات حل می‌شود.

اصلانی با اشاره به این‌که هر زمان در اجرای طرح‌های مهم و ملی مردم را محرم دانسته‌ایم موفق عمل کرده‌ایم، تأکید کرد: نظام ما در طول انقلاب تاکنون متکی بر آراء و حضور مردم بوده‌است و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نیز به‌همین دلیل است.

معاون اداره‌کل بازرسی لرستان با بیان این‌که تأکید ما روی مشارکت دادن خود اصناف در عرصه پایش و کنترل بازار است، عنوان کرد: رئیس قوه قضاییه ما را مکلف کرده که در همه استان‌ها تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی‌بر این‌که مواظب مردم باشیم، در این راستا بازرسی برای نظارت بر عملکرد همه دستگاه‌ها تکلیف دارد که در این رابطه بازرسی فوق‌العاده تشکیل شده‌است.


وی با اشاره به استقرار هیئت بازرسی هفت نفره در استان، عنوان کرد: وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر اجرای صحیح قوانین و همچنین نظارت بر حسن جریان امور در دستگاه‌های اداری کشور است

اصلانی با اشاره به این‌که اتاق اصناف باید فعالانه‌تر وارد عرصه شود، اضافه کرد: براساس قانون نظام صنفی باید کمیسیون‌های اتاق اصناف به‌ویژه نظارت و بازرسی ایجاد و فعال شوند، چراکه در بازار کم‌فروشی و گران فروشی را داریم که باید کنترل شوند.

این مسئول با تأکید به ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز از شبکه توزیع کالا، خدمات صنفی و انعکاس تخلفات واحدهای صنفی به اتاق اصناف ایران و کمیسیون‌های مرتبط، اظهار کرد: همچنین شناسایی کالاها و خدمات صنفی دارای اولویت برای قیمت‌گذاری، همکاری با بازرسان و ناظران کمیسیون نظارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شعب تعزیرات حکومتی، همکاری با اتحادیه‌های صنفی در شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در راستای جلوگیری از کم‌فروشی، بررسی مصرف بنزین پمپ‌بنزین‌ها و ... هیئتی برای سرکشی به شهرستان‌های استان تشکیل شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha