• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98092518475
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

توسط محققان اصفهانی انجام شد؛

گندزدایی آب به روش تمام اتوماتیک

گندزدایی آب به روش تمام اتوماتیک

ایسنا/اصفهان محققان یک شرکت دانش بنیان اصفهانی موفق به طراحی و ساخت سامانه‌های گندزدایی آب از جمله سامانه گندزدایی پیشرفته «مولتی اکسیدان بکو» شدند.

مدیر فروش یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سامانه گندزدایی به روش الکترولیز نمک طعام با حذف مواد شیمیایی مصرفی در حوزه­ گندزدایی صرفا با استفاده از آب و نمک کار می­ کند.

دادخواه با بیان اینکه نام تجاری این محصول بکو است، افزود: از سال ۹۰ به بعد عرضه تجاری این محصول در سطح کشور آغاز شد و هرجایی که نیاز به گندزدایی باشد این روش می ­تواند جایگزین روش ­های متداول و مرسوم باشد.

وی موارد استفاده این طرح را در حوزه گندزدایی آب­ های شرب و بهداشتی برای شهر­ها و روستا­ها ، گندزدایی آب استخرشنا و پارک آبی، گندزدایی پساب فاضلاب برای استفاده مجدد که دغدغه امروز شهر اصفهان است، استفاده مستقیم از محلول ضدعفونی کننده برای گندزدایی سطوح، سامانه گندزدایی سیار برای مواقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه و گندزدایی آب صنعتی معرفی کرد.

مدیر فروش شرکت بهین آب زنده رود، روش کارکرد این دستگاه را به صورت کاملا اتوماتیک اعلام کرد و افزود: بهره بردار صرفا باید مخزن نمک دستگاه را شارژ کند و بقیه فرایند به صورت کاملا اتوماتیک انجام می ­شود.

دادخواه با بیان اینکه این محصول کاملا بومی است، خاطرنشان کرد: این محصول هیچ محدودیتی بابت تامین کالا و خدمات پس از فروش ندارد. تمام قطعاتی که در دستگاه استفاده می­ شود در بازار داخلی قابل دسترسی آسان است.

وی این محصول را قابل رقابت با نمونه های آمریکایی و اروپایی دانست و گفت: قیمت تمام شده محصول بین یک سوم تا یک پنجم نمونه خارجی است و به لحاظ کیفیت کاملا اثبات شده است و به صورت گسترده در شرکت ­های دولتی و غیردولتی در حال استفاده است.

دادخواه، دیگر محصولات شاخص این شرکت را پکیج ­های تصفیه فاضلاب معرفی کرد که برای مصارف از یک مترمکعب تا ۲۰۰مترمکعب در شبانه روز استفاده می­‌شود.

وی اضافه کرد: این پکیج ­ها در محل موردنظر به صورت دستی اجرا می­ شوند و فاضلاب تولیدی وارد پکیج شده و به صورت اتوماتیک تصفیه انجام می­ شود که آب خروجی را می ­توان برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

شرکت دانش بنیان بهین آب زنده‌رود مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به کسب رتبه برتر در مسابقه بین‌المللی جایزه انجمن پارک های علم و فناوری آسیا (ASPA Award) شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha