• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98092519004
  • منبع : بوشهر

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی بوشهر:

بارندگی تا بامداد فردا با شدت ادامه دارد /میزان بارش در نقاط مختلف استان بوشهر

بارندگی تا بامداد فردا با شدت ادامه دارد /میزان بارش در نقاط مختلف استان بوشهر

ایسنا/بوشهر رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی بوشهر گفت: بارش ها طی عصر امروز تا امشب تا بامداد فردا با شدت نسبتا خوبی ادامه دارد از صبح فردا -سه شنبه ۲۶ آذرماه- بارندگی در شمال مرکز رفته رفته کاهش یافته اما در جنوب بارندگی ها با شدت کمتری همچنان ادامه خواهد داشت.

زهرا راستگو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به میزان ثبت بارش در ایستگاه‌های باران‌سنجی عنوان کرد: ایستگاه‌های باران‌سنجی سراسر استان بوشهر تا ساعت ۱۲:۳۰ روز جاری در دلوار ۷۵ میلی متر، جم ۳۳.۷ میلی متر، دیّر ۳۱.۲ میلی متر، بوشهر ۲۸.۵ میلی متر، عسلویه ۱۹.۲ میلی متر، خارگ ۱۲.۱ میلی‌متر، برازجان ۱۰.۱ میلی متر، دیلم ۳ میلی‌متر و گناوه ۲.۸ میلی متر بارندگی را ثبت کرده اند.

وی ادامه داد: بارش ها تا عصر امروز و امشب با شدت بیشتر و در مناطق جنوبی بارندگی ها مدت زمان بیشتری ادامه خواهد داشت.

این کارشناس خاطرنشان کرد: انتظار داریم از صبح فردا به تدریج از سمت شمال استان از بارندگی‌ها کاسته شود و در مرکز به تدریج کاهش ابر را داشته باشیم. در جنوب استان نیز تا ظهر فردا بارش ها ادامه دارد اما بعدازظهر کاهش خواهد یافت. در واقع بارش‌های جنوب استان بوشهر از اواخر روز سه شنبه به طور محسوس کاهش پیدا می کند.

راستگو افزود: به این صورت که بارش ها طی عصر امروز تا امشب تا بامداد فردا با شدت نسبتا خوبی ادامه دارد از صبح فردا -سه شنبه ۲۶ آذرماه- بارندگی در شمال مرکز رفته رفته کاهش یافته اما در جنوب بارندگی ها -البته نه با شدت صبح امروز و یا عصر و امشب- بلکه با شدت کمتری همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار هواشناسی بوشهر تاکید کرد: بر اثر وزش باد شمال دریا مواج خواهد شد و همچنین کاهش محسوس دما را خواهیم داشت. دریا تا پایان روز پنج شنبه در نواحی جنوبی استان مواج و متلاطم است ولی در نواحی شمالی از اواخر روز سه شنبه و طی روز چهارشنبه آرام خواهد بود.

رگبار شدید باران با رعدوبرق، وزش تندباد لحظه ای و ریزش تگرگ

به گزارش ایسنا، در پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر از ساعت ۱۱ امروز -۲۵ آذرماه ۹۸- آمده است: از ظهر امروز با افزایش ناپایداری های جوی، وقوع بارش باران همراه با وزش باد شدید، گاهش رگبار شدید باران همراه با رعدوبرق شدید و وزش تندباد لحظه ای و در برخی نقاط ریزش تگرگ در سطح استان پیش بینی می شود.

از بامداد فردا به تدریج از شمال استان با کاهش ناپایداری های جوی از پوشش ابر کاسته می شود و وزش باد شمال غربی نیز آغاز خواهد شد. خلیج‌فارس امروز و فردا مواج و متلاطم می باشد و همچنین از فردا با خروج سامانه بارشی دمای هوا نیز تا پایان هفته به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

بر اساس پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر، آسمان استان ابری همراه با بارش باران طی ساعاتی رگبار باران و رعد وبرق و وزش باد شدید، در برخی از نقاط ریزش تگرگ، و از فردا از شمال استان به تدریج کاهش ناپایداری های جوی و در برخی از نقاط احتمال مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

همچنین جهت وزش باد امروز غالبا جنوب شرقی تا شرقی گاهی جنوب غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهش بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت، از فردا به تدریج از شمال استان، شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۰ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی بیش از ۲۷۰ سانتیمتر و از صبح فردا در سواحل شمالی به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

طبق گزارش هواشناسی بوشهر، در روز جاری کمترین دمای هوا مربوط به شهرهای جم با ۱۸ درجه سانتیگراد، و بوشهر با دمای۲۰ درجه سانتیگراد و بیشترین دما نیز مربوط به شهر کنگان با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و پس از آن خارگ، دیّر و عسلویه با ۲۳ درجه سانتیگراد می باشد.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۶:۱۹، مد اول دریا ساعت ۱۲:۰۳، جزر دوم ساعت ۱۵:۴۸ و مد دوم دریا ساعت ۲۲:۲۹ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۶ ۱۷:۲۷

ای کاش قیمت بنزین هم به حالت اول برمی گشت.