• شنبه / ۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98100704781
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

توزیع بار بین کامیون ها در بندر شهید رجایی شفاف تر می شود

توزیع بار بین کامیون ها در بندر شهید رجایی شفاف تر می شود

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از همگرایی دو سازمان بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تحقق مطالبات رانندگان خبر داد و گفت: با ارسال اطلاعات کامیون‌هایی که وارد بندر می‌شوند، توزیع بار به صورت عادلانه و شفاف در بندر شهید رجایی انجام می‌شود.

اله مراد عفیفی‌پور صبح امروز(هفتم دی ماه) در جمع خبرنگاران سامان‌دهی تردد کامیون‌ها به داخل بندر شهید رجایی را از اولویت‌های‌ بزرگترین بندر بازرگانی ایران در سال ۹۸ دانست و اظهار داشت: برای آنکه بتوانیم بار خروجی از بندر و همچنین بار وارداتی که وارد کشور می‌شود و را به صورت عادلانه بین کامیون‌ها و اتحادیه کامیون‌داران و پایانه‌ها توزیع کنیم.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های این کار از حدود دو سال پیش پیگیری و فراهم شد، سخت‌افزار این کار تهیه و برنامه‌ریزی شد و سامانه‌ای تحت عنوان سامانه کنترل ورود راه‌اندازی شد.

به گفته عفیفی پور، یکی از الزامات تقسیم بار، ارتباط مستقیم و به‌روز با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بود؛ ضرورت داشت اطلاعات مربوط به کامیون‌هایی که حامل بار صادراتی هستند، کامیون‌هایی که حامل بار ترانزیتی هستند و یا کامیون‌هایی که وارد می‌شوند و بار ترانزیتی را از بندر خارج می‌کنند، ‌به صورت کاملاً مکانیزه به دست ما برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات مختلف در سازمان بنادر و دریانوردی و اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این هماهنگی‌ها صورت گرفت و در حال حاضر، بخش اعظمی از اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره کامیون‌ها به صورت مکانیزه ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: این اطلاعات مقابل درب ورودی بندر ‌پردازش می‌شود، کامیون و تریلرهایی که ‌سامانه سازمان راهداری آنها را مجاز شناخته‌‌ و نوبت بارگیری داده است و یا ترانزیت خروجی و ورودی دارند،‌ در این سامانه شناسایی می‌شوند و اطلاعات ارسال می‌شود و آنجا مشخص می‌شود که این کامیون می‌تواند وارد بندر شود یا خیر.

عفیفی‌پور گفت: تاکنون، سخت‌افزار و نرم‌افزار این پروژه آماده شده است و از روز ۲۰ آذرماه نیز این پروژه به صورت رسمی کلید خورده است.

وی اضافه کرد: این طرح می‌تواند به شفافیت توزیع بار بین کامیون‌ها کمک کند و رضایت‌مندی راننده‌های کامیون و تریلرها را داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه‌ یکی از مطالبات راننده‌های کامیون‌ و البته مورد تأکید وزیر راه و شهرسازی ‌بود‌‌، البته به تدریج در حال رفع ایرادات این سامانه هستیم تا سامانه‌ای کاملاً هوشمند داشته باشیم.

عفیفی‌پور اظهار کرد: بدین ترتیب هر کامیون که از هر نقطه کشور ‌حرکت می‌کند تا به بندر شهید رجایی بیاید و بار صادراتی تخلیه کند و یا بار وارداتی بارگیری کند، در این سامانه ثبت می‌شود و به صورت کاملاً عادلانه می‌تواند بار خود را تخلیه کند و یا بار تحویل بگیرد و از بندر خارج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha