• یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 98100805594
  • خبرنگار : 71432

خواب خوب با تغذیه مناسب در دوران یائسگی

تغذیه سبزیجات غذا رژیم غذایی familydoctor

کارشناسان سلامت تاکید کردند که مصرف برخی مواد غذایی به بهبود کیفیت خواب در زنان یائسه کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، در مطالعه‌ای که روی ۷۷ هزار و ۸۶۰ زن یائسه انجام گرفت، مشخص شد مصرف برخی مواد غذایی که شاخص گلوکز پایینی دارند با کاهش مشکل بی‌خوابی مرتبط است.

خوراکی‌هایی با میزان شاخص گلوکز پایین به طور مثال سبزجات، خشکبار و نان‌های سبوس‌دار دارای کربوهیدرات‌هایی هستند که به آرامی جذب شده و در نتیجه میزان گلوکز خون به کندی افزایش پیدا می‌کند.

در این مطالعه که نتایج آن در مجله آمریکایی "مراقبت‌های تغذیه‌ای" منتشر شد شرکت‌ کنندگان به پرسشنامه‌هایی در مورد نوع غذای مصرفی و تعداد دفعات آن پاسخ دادند. همچنین میزان بی‌خوابی در این افراد در زمان شروع مطالعه و سه سال بعد مورد بررسی قرار گرفت.

متخصصان در بررسی‌ انجام شده دریافتند افرادی که رژیم غذایی‌شان حاوی میزان گلوکز بالایی بود در مقایسه با سایر زنان ۱۱ درصد بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات خواب و بی‌خوابی بودند.

به گزارش نیویورک تایمز، همچنین متخصصان تاکید کردند در این مطالعه تنها رابطه میان رژیم‌های غذایی با میزان شاخص گلوکز پایین و رفع مشکل بی‌خوابی در دوران یائسگی نشان داده شد و نمی‌توان رابطه علت معلولی میان آن دو را تایید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.