• شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98101410115
  • خبرنگار : 50182

فرمانده انتظامی کرمانشاه اعلام کرد

دستگیری 5100 خرده‌فروش و معتاد متجاهر

دستگیری 5100 خرده‌فروش و معتاد متجاهر

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری 5119 خرده فروش و معتاد متجاهر در استان در 9 ماهه امسال خبر داد.

سردار علی‌اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران مبارزه با مواد مخدر را یکی از اولویت‌های اصلیِ انتظامی استان عنوان کرد و افزود: در سطح کشور اولویت اول در این حوزه، مبارزه با باندهای قاچاق عمده مواد مخدر است و این اولویت در سطح استان نیز برای ما مطرح است و در همین راستا امسال 24 باند عمده قاچاق مواد مخدر در استان مورد ضربه قرار گرفتند.

جاویدان کشفیات مواد مخدر استان در 9 ماهه امسال را 2.4 تن اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.

وی افزود: باندهای فعال در حوزه مواد مخدر بصورت شبانه روزی رصد شده و در موقع مناسب و هنگام حمل محموله مورد ضربه قرار می‌گیرند.

جاویدان اولویت دیگر استان در بحث مواد مخدر را مبارزه با خرده فروشان مواد عنوان کرد وافزود: در کنار مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تلاش ما این است بتوانیم در بحث مبارزه با عرضه این مواد نیز اقدام موثری انجام دهیم.

وی از دستگیری 2755 عامل خرده فروش مواد مخدر در سطح استان در 9 ماهه امسال خبر داد وافزود: در کنار این خرده فروشان 2364 معتاد متجاهر نیز طی این مدت در سطح استان دستگیر شده‌اند.

جاویدان از اجرای طرح های مشترک با همکاری دستگاه‌ها و بویژه آموزش و پرورش  در بحث برخورد با خرده فروشان خبر داد و افزود:  در بحث مقابله با خرده‌فروشان تمرکز عمده‌ای بر فعالیت این افراد در نزدیکی مدارس داریم و علاوه بر پلمب اماکن عرضه در نزدیکی مدارس، خرده‌فروشانی را هم که پیاده در اطراف مدارس اقدام به توزیع مواد می‌کنند را تحت نظر داشته و دستگیر می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه پاکسازی محلات آلوده را نیز اولویت دیگر در بحث مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد وافزود: در 9 ماهه امسال 1382 طرح پاکسازی در محلات آلوده در سطح استان انجام شده است.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که محلات را برای معتادان و عرضه کنندگان مواد ناامن کنیم و تقریبا این کار صورت گرفته و محلات برای این افراد ناامن شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با هشدار نسبت به افزایش شیوع مصرف مواد مخدر در استان و از طرفی کاهش سن اعتیاد، گفت:  همواره مبارزه با قاچاق مواد مخدر و دستگیری خرده فروشان مواد از اهمیت بالایی در بحث رفع معضل اعتیاد برخوردار بوده است، اما در کنار این مسئله آنچه مهم است تلاش برای کاهش میزان تقاضا برای استفاده از این مواد است.

وی افزود: اگر مصرف کننده‌ای برای مواد مخدر وجود نداشته باشد، قطعا انگیزه‌ای هم برای قاچاق و عرضه این مواد وجود نخواهد داشت، بنابراین این مهم می‌طلبد که همه دستگاه‌ها و بویژه دستگاه های فرهنگی پای کار آمده و در زمینه کاهش مصرف مواد مخدر تلاش کنند.

جاویدان یادآور شد: علی رغم افزایش شیوع مصرف مواد مخدر و کاهش سن اعتیاد نباید تلاش های شبانه روزی دستگاه ها و بویژه نیروی انتظامی در زمینه مقابله با این معضل خانمان سوز نادیده گرفته شود، چرا که اگر این تلاش ها نبود قطعا وضعیت به مراتب از این بدتر بود، اما چون دامنه این معضل وسیع است شاید تلاش‌ها چندان به چشم نیاید.

وی افزود: به هرحال شرایط فعلی در بحث اعتیاد استان نشان می دهد که باید تلاش ها در این زمینه مضاعف شده و بویژه نهادهای فرهنگی اهتمام و جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha