• یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 98102216551
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول:

سهمیه بندی مواد اولیه؛ تولید واحدهای پلاستیک خراسان شمالی را از ظرفیت واقعی دور کرده است

سهمیه بندی مواد اولیه؛ تولید واحدهای پلاستیک خراسان شمالی را از ظرفیت واقعی دور کرده است

ایسنا/خراسان شمالی عامل توسعه خوشه پلاستیک در خراسان شمالی گفت: اختصاص مواد اولیه بر اساس سهیمه، تولید واحدهای پلاستیک این استان را از ظرفیت واقعی دور کرده است.

سید مرتضی حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی پلاستیک در این استان و در کشور برای تامین مواد اولیه خود با مشکل مواجه هستند، اظهارکرد: این مشکل هم در زمانیکه مواد اولیه خارج از بورس و چه از طریق بورس، توزیع می شد، وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سهمیه مواد اولیه ای که در حال حاضر از طریق بورس به واحدهای تولیدی پلاستیک اختصاص می یابد، کافی نیست، افزود: این امر سبب شده تا بازار آزاد شکل گیرد و واحدهای تولیدی که در حال فعالیت هستند، نیاز خود را از بازار آزاد تامین کنند.

حسینی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر اختصاص مواد اولیه براساس سهمیه صورت می گیرد و سهمیه هر واحد تولیدی نیز بر اساس تولید سال گذشته در نظر گرفته می شود اما سال گذشته واحدهای تولیدی به علت مسائلی همچون اعتصاب کامیون داران و یا نوسانات ارز مدتی را تعطیل بودند و آیا این ظرفیت سنجی و سهمیه بندی واقعی است؟

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی هستند که فقط نام دارند و هیچ تولیدی در آن صورت نمی گیرد و آن ها سهمیه دریافتی خود را در بازار آزاد می فروشند.

عامل توسعه خوشه پلاستیک در خراسان شمالی تصریح کرد: تشخیص واحدهای تولیدی فعال و غیرفعال برای متولیان امر به هیچ عنوان کار سختی نیست و باید این امر به منظور اختصاص سهمیه درست مواد اولیه صورت گیرد.

وی تاکید کرد: باید مسئولان بررسی دقیقی از میزان ظرفیت واحدهای تولیدی داشته باشند چراکه بسیاری از واحدهای تولیدی صادرات محور در این استان بازارهای تجاری خود را در کشورهای هدف از دست داده اند.

حسینی خاطرنشان کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که حتما نیازی در واحدهای تولیدی برای مواد اولیه وجود داشته که بازار آزاد به وجود آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha